OffNews.bg

Остър сблъсък между синдиците на КТБ и корабостроителницата в Русе

Кои са саботьорите пред връщането на парите на източената Корпоративна търговска банка? На този въпрос решиха да отговорят публично синдиците на КТБ, провокирани от писмото на изпълнителния директор на "Русенска корабостроителница Запад" Митко Димитров.

Преди дни той призова в писмо запечатаното предприятие длъжник да бъде оставено да работи, защото това е единственият начин да изплати задълженията си. Писмото бе публикувано на 13 март от "Фрогнюз", три седмици, след като по искане на синдиците Окръжният съд в Русе постанови обезпечителна мярка - запечатване както на производствените помещения, така и на административната сграда.

В писмото се казва, че синдиците на КТБ "организират активно мероприятие срещу нас, в пълно незачитане на усилията ни да изпълним ангажиментите си", както и че "действията им са насочени към унищожение по най-бързия начин на предприятието". Димитров твърди още, че на 3 март синдикът Росен Милшев и частният съдебен изпълнител Милкана Македонска са влезли и са извадили вещи, без той да е получил протокол и опис.

"Временният синдик няма правомощието да дава каквито и да било вещи без мое съгласие - пише Митко Димитров. - Да запечаташ предприятието, а няколко дни по-късно сам да изнасяш имущество от него без уведомление и без съгласието на лицето, управляващо и представляващо дружеството, мога да определя единствено като целенасочено действие.

През тази седмица ни предстои поредното съдебно дело и среща на тристранния съвет, свикан от областния управител."

Според Митков държавата и обществото биха спечелили, ако предприятието работи и искат подкрепа.

В отговор на писмото синдиците на КТБ пишат, че „Русенска корабостроителница Запад“ АД е един от най-големите длъжници на КТБ с непогасени кредити, задълженията по които са в особено големи размери – над 30 млн. лева.

Като обезпечение по ползваните от завода заеми е учреден залог върху търговското предприятие на това юридическо лице, включващо всички негови недвижими, движими вещи и фактически правоотношения, обясняват те.

"До настоящия момент „Русенска корабостроителница Запад“ АД не погасява своите задължения към КТБ АД (н) въпреки многобройните съдебни производства, които сме завели срещу този длъжник. Вместо това, през последните дни се правят опити от страна на ваимно свързани фирми да се присвоят и малкото останали активи на дружеството, като целта на тези действия е КТБ АД (н) да не успее да събере вземанията си от „Русенска корабостроителница Запад“ АД. Получихме сигнали, че въпросните фирми дори са направили опити да режат за скрап цялото оборудване, намиращо се в производствената сграда на „Русенска корабостроителница Запад“ АД", пишат синдиците.

Те допълват, че това е поредното от множество действия с цел източване и възпрепятстване на кредиторите да съберат вземанията.

Те дават примери с договор на Корабостроителницата за отдаване под наем на цялото имущество, включващо и производственото предприятие (имоти, сгради, машини, съоръжения, инсталации, автомобили) за 2000 лева месечно без ДДС за 2 години.

Съгласно сключен още на 28.02.2014 г. договор „Русенска корабостроителница Запад“ АД е придобило тогавашното търговско предприятие „Русенска корабостроителница“ АД. Видно от направената справка по партидата на „Русенска корабостроителница“ АД в Търговския регистър до 17.06.2016 г. седалището и адресът на управление на дружеството са същите, на които е регистриран длъжникът „Русенска корабостроителница Запад“ АД, пишат още синдиците.

"В публикувания от нас на 09.02.2017 г. анализ подробно са описани взаимовръзките между „Русенска корабостроителница Запад” АД и други длъжници на КТБ АД (н). С цялата описана там схема, започнала още през 2011 г., се е целяло свързани дружества да препродадат на няколко пъти вземанията на КТБ АД, за да се затруднят в максимална степен всякакви бъдещи правни и фактически действия по събирането на вземанията на банката - схема, която нагло заобикаля закона. С посочения по-горе договор за наем допълнително се цели да се източват и малкото приходи на кораборемонтния завод", обясняват те.

Те напомнят и кои са първоначалните акционери в „Русенска корабостроителница Запад” АД: „Гипс Трейд“ АД, „Глобални Пътни Системи“ АД, „Русе Шипбилдинг Къмпани“ АД и „Вип Пропъртиз“ ЕООД (акционер и в „Петрол“ АД), както и кредиторите на дружеството „Русе Индъстри“ АД и „КИК - Дизайн“ ЕООД, които също така са кредитополучатели и длъжници на КТБ АД (н).

Последващите приобретатели на вземанията и на активите на „Русенска корабостроителница Запад” АД са новоучредени дружества или дружества без търговска дейност, както следва – „ФОКС Къмпани“ ЕООД (учредено през 2009 г., с 5000 лева капитал, с управител и едноличен собственик Александър Феодоров Кръстев), „Ню Лайт Хаус“ ЕООД (учредено през 2013 г., със 100 лева капитал, няма обявени счетоводни отчети, с управител и едноличен собственик Рашид Ахмед Али), „ВИП Осем“ ЕООД (учредено през 2013 г., с 8 лева капитал, с 12 000 лева приходи от продажби и с управител и едноличен собственик Валентин Иванов Проданов) и „Фабриа“ ЕООД (учредено през декември 2015 г., с капитал от 2 лева, с управител и едноличен собственик Павел Тодоров Кирилов).

"Според нас разпорежданията с активите на „Русенска корабостроителница Запад” АД са извършени на занижени цени, координирано между дружествата и вероятно имат за цел единствено да възпрепятстват КТБ АД (н) в опитите на банката да осребри заложеното в нейна полза имущество.

Действията на длъжниците са насочени и към възпрепятстване на дейността на назначения от съда временен синдик на „Русенска корабостроителница Запад” АД. Съгласно действащото законодателство, временен синдик се назначава ако едно дружество е в лошо финансово състояние. В конкретния случай „Русенска корабостроителница Запад” АД е с огромни задължения не само към КТБ АД (н), но и към НАП, община Русе, служители и работници в завода. Тези задължения се увеличават, тъй като приходите от дейността на дружеството отиват в друго, свързано с длъжника дружество, а разходите остават за длъжника „Русенска корабостроителница Запад” АД. С тези си действия ръководството на длъжника „Русенска корабостроителница Запад” АД показва, че няма намерение да заплаща старите и нововъзникващите задължения към различни кредитори. Този длъжник не е плащал задълженията си към КТБ АД (н) от 2014 година.

Всичко описано до тук ясно показва кои са виновниците, за да се стигне до настоящото състояние на „Русенска корабостроителница Запад” АД и сред тях със сигурност не е назначения едва в края на 2016 г. временен синдик на дружеството", заявяват синдиците и уверяват, че ще сигнализират за всичко това прокуратурата.