Николай Андреев, Vivacom: Залагаме на мащабни инвестиции в мрежата и в потребителското изживяване
Собственикът на Vivacom United Group ще инвестира 4,8 милиарда лева в България в следващите три години, които ще бъдат вложени основно в иновации и в подобряване на клиентското изживяване, казва главният изпълнителен директор на българския телеком Николай Андреев в интервю за „24 часа“.
Част от средствата за инвестиции ще бъдат осигурени от мащабната сделка за продажба на телекомуникационните кули на чужд инвеститор, която United Group обяви наскоро.
„Най-важното за нашите абонати е, че с тази сделка осигуряваме значителни средства за допълнителни инвестиции за развитие на иновативни продукти и висококачествени услуги в дългосрочен план. Кулите отдавна не са критична инфраструктура за операторите, затова тенденцията в световен мащаб, зададена от големите телекоми, е отделянето на тази пасивна инфраструктура”, разяснява Николай Андреев.
Водещата телекомуникационна компания у нас ще инвестира в допълнително развитие на 5G мобилната си мрежа, на 10GIGA оптичната мрежа, както и на интертактивната ТВ платформа EON.
“Лансирахме ключови иновации, които дадоха положителен тласък за развитие на целия сектор, като първите Unlimited планове, които осигуриха неограничени възможности за общуване, работа и забавление. Резултатите не закъсняха - увеличихме пазарните си дялове и станахме лидер на пазара на платена телевизия и интернет, а приходите на Vivacom през 2022 г. нараснаха с близо 9% на годишна база, което е над средните темпове на растеж на пазара“, отбеляза още Андреев.
Според него пътят към успеха в телеком сектора минава задължително през мащабни инвестиции.
“Така се раждат иновациите, така Vivacom се наложи като компанията, която задава стандартите във всички сфери на индустрията – и резултатът е, че днес потребителите намират при нас всичко, което могат да поискат от един телеком. И все повече избират Vivacom”, допълва още шефът на телекома.
Според него масовото навлизане на 5G мрежата в страната е отворило нови хоризонти за ускорена трансформация в редица области – от медицина до образование. А тенденцията за ръст в ползването на мобилни данни открива нови възможности за иновативни продукти за потребителите, като 5G Home Internet на Vivacom – услугата е достъпна дори за райони без оптични мрежи и е без компромис в качеството и бързината на връзката.
В същото време компанията продължава да развива оптичната 10GIGA мрежа, която осигурява свръхбързия 10Gbps интернет.
„Горд съм, че Vivacom първи стартира изграждането на такава мрежа в България. Впечатляващи са темповете, с които я разраснахме - от 10 000 домакинства в столичния квартал „Младост“ през 2020 година, днес тя покрива близо 500 000 домакинства в страната. Целта ни е тази свръхмодерна технология да работи за хората и да удовлетворява очакванията за бързина и качество на връзката”, отбелязва Андреев.
Именно очакванията на потребителите за бързина и качество на връзката са най-бързо нарастващи през последните години, и то в ситуация на силна конкуренция. Точно това е и причината операторът непрекъснато да лансира нови иновативни услуги – става ясно още в интервюто. Такава е и интерактивната ТВ платформа EON – вече с над 600 000 потребители из цялата страна.
„От иновация, която въведохме на българския пазар преди две години, днес EON се превръща в стандарт и предпочитана платформа за цялото семейство. Това е благодарение на уникалната комбинация от над 200 канала, ТВ архив до 7 дни за всички канали, внушителна видеотека с над 15 хиляди заглавия, много високо качество на картината, възможност за гласово търсене, персонализирано съдържание на цели 5 профила, включително и детски, а също и спортен режим“, обяснява Андреев в интервюто и загатва, че съвсем скоро Vivacom ще пусне изцяло нова глобална стрийминг услуга, която ще отведе виртуално клиентите на EON директно на представление в Кралския театър в Лондон или Метрополитан Опера в Ню Йорк.
Предстои Vivacom да пусне и нова глобална стрийминг платформа, която ще отведе виртуално клиентите на EON директно на представление в Кралския театър в Лондон или Метрополитан Опера в Ню Йорк, става ясно още от интервюто.
Превръщането на Vivacom в абсолютен иноватор, който диктува тенденциите на българския пазар и предлага на едно място всичко необходимо за качествена и бърза свързаност с неограничени възможности, е решаващият фактор според Андреев за избирането му за Форбс СЕО на годината. Той получи престижната награда миналия месец.
По-рано тази година Vivacom получи и още едно върхово признание - световната телепорт асоциация определи компанията за най-бързоразвиващия се оператор на сателитни услуги за бизнес клиенти в целия свят и я нареди сред 20-те глобални лидери в сектора.