LinkedIn закрива 716 работни места и спира приложението си в Китай
LinkedIn ще закрие 716 работни места заради намален интерес към някои компании и позиции, като в същото време ще спре работата на приложението си в Китай, съобщи Ройтерс.
Социалната мрежа LinkedIn е собственост на Microsoft Corp и е предназначена за установяване на делови контакти. Сайтът има версии на английски, френски, руски, немски, италиански, португалски, испански, румънски и турски език.
В компанията работят около 20 000 служители, а приходите се увеличат на всяко тримесечие през последната година. LinkedIn обаче се присъединява към други големи технологични компании, което налага освобождаването на работни места. Според проследяващия посредниците Layoffs.fyi през последните шест месеца повече от 270 000 технологични работни места в световен мащаб са били закрити.
В писмо до служителите главният изпълнителен директор на LinkedIn Райън Рослански обяснява, че съкращаването в екипите за продажби, операции и поддръжка е с цел рационализиране на операциите на компанията и ще помогне за вземането на по-бързи решения:
„Тъй като пазарът и търсенето на клиентите не са сигурни и искаме да обслужваме по-ефективно възникващите и развиващите се пазари, разширяваме използването на доставчици“, обяснява Рослански.
Уточнено е, че доставчиците са "външни партньори", а промените ще доведат до създаването на 250 нови работни места и съкратените служители ще могат да кандидатстват за тях.
От LinkedIn съобщават, че ще спрат приложението си в Китай, след като през 2021 г. компанията реши да се оттегли от страната заради „предизвикателната“ среда. Останалото китайско приложение, наречено InCareers, ще бъде премахнато до 9 август, казват от ръководството.
"Въпреки първоначалния ни напредък, InCareers се изправи пред ожесточена конкуренция, което в крайна сметка ни накара да прекратим услугата", обяви компанията пред потребителите на социалната мрежа.
LinkedIn се финансира чрез продажби на реклами и чрез таксуване на абонаменти от специалисти по набиране на персонал и продажби, които използват мрежата, за да разширят перспективите си.