Кайзен или изкуството да правиш нещата по-добре
Хазартът и спортните залози могат да бъдат както приятно забавление и предизвикателство, повишаващо адреналина, така и проклятие за много хора, които не са в състояние да определят границите си. Така едно безобидно хоби може да се превърне в кошмар с непрогнозируеми и често тежки последици.
"Знаем това много добре и не сме пасивни наблюдатели. Изработили сме си корпоративни правила за оценка на поведението на клиентите ни и винаги, когато станем свидетели на рисково поведение, действаме", казва Никос Флигос, търговски директор в Kaizen Gaming.
Това е компанията, която стои зад все по-популярния в България бранд Betano. Всъщност Kaizen Gaming е една от най-бързо развиващите се GameTech компании в международен план.
Mениджърите в централата в Атина подчертават, че са фокусирани както върху технологиите, така и върху хората - стремежът е непрекъснато подобрение на продуктите и услугите. Всъщност мисълта за "непрекъснатото подобрение" е закодирана в самата основа на Kaizen Gaming. На японски език думата "кайзен" означава точно това.
Марката за онлайн спортни залагания и игри Betano е позната в 11 държави, а в Гърция и Кипър гейминг операторът налага бранда Stoiximan.
В момента служителите на Kaizen Gaming са повече от 2000. А перспективата е за растеж в нови дестинации и континенти.
Компанията определено вече е част от елита на глобалния пазар на спортни залагания и игри, като на витрината на супермодерния ѝ кампус в Атина стоят цели пет гейминг "Оскара", каквито са в този бранш наградите EGR. Сред тях са „Оператор на годината в спортните залагания“ за 2023, „Оператор на годината“ за 2022, и „Марка на годината“ за 2022 г.
Компанията също беше обявена за „Казино оператор на годината“ и „Южен оператор на годината“ на наградите SBC за 2023.
Как изглежда Kaizen Gaming в числа
• 2 бранда - Betano (оперира в България, Португалия, Румъния, Чехия, Германия, Бразилия, Чили, Перу, Еквадор, Канада и Нигерия. И Stoiximan в Гърция и Кипър
• 14 пазара
• 6 офиса
• 2000+ служители
• 19 спонсорирани спортисти
• 1 глобален посланик на марката - Звездата от NBA Янис Адетокунбо
• 20 големи спонсорства на футболни отбори
• 560+ събития, предавани на живо
• Предлагат се над 800 спортни събития
• Повече от 8 милиона активни клиенти
• 5 награди за EGR оператор (сред които и EGR оператор на годината)
• 7 награди на SBS (сред които казино оператор на годината)
В България компанията работи от 2022 година и вече има трима посланиници на бранда.
Най-добрият български плеймейкър - Красимир Балъков, певицата Галена и... най-добрият ни баскетболист - новото попълнение на Сакраменто Кингс в NBA - Саша Везенков.
Betano е спонсор и на футболния отбор на Локомотив София.
Хулио Иглесиас Ернандо - главен търговски директор в Kaizen Gaming
"Важно е да работим отговорно към обществото" -
Хулио Иглесиас Ернандо,
главен търговски директор в Kaizen Gaming
OFFNews разговаря с Хулио Иглесиас Ернандо - главен търговски директор в Kaizen Gaming. Той съблюдава развитието на пазарите в страните, в които компанията оперира към момента. Той също така отговаря за плановете за международна експанзия на компанията в Европа и Латинска Америка. Хулио Иглесиас Ернандо е завършил право и бизнес администрация в Universidad Pontificia Comillas (ICADE) в Мадрид и също така е бил професор по стратегически маркетинг там. Има диплома по бизнес мениджмънт от IESE Business School.
- Г-н Ернандо, какво е бъдещето на гейминг индустрията? В какви посоки ще се развива вашият бизнес?
- Бъдещето е в регулациите и сътрудничеството между операторите. Браншът се превръща в устойчива индустрия, която се развива и по този начин има възможността да налага отговорни бизнес практики. Това е основното. Иначе технологиите, естествено, влияят и нещата се променят. Преди 10 години бизнесът ни бе от настолните компютри и лаптопите, сега е в мобилните устройства. Утре не знаем какво ще се случи, но едно е ясно, трябва да сме готови за промените. Така или иначе, не само в нашия бизнес, бъдещето е онлайн. От тази гледна точка е важно да работим отговорно както към обществото, така и към държавните власти, да си сътрудничим максимално, за да постигнем устойчивост.
- Как се отнасяте към изкуствения интелект, който навлиза все по-масово във всички сфери на живота? Приятел ли е или враг за вашата индустрия?
- Не мога да кажа дали е приятел или враг, но е реалност. Както всичко друго в живота ни, зависи как го разглеждаш. Лично аз предпочитам да разглеждам AI като възможност, въпреки че ние днес изобщо не знаем къде ще свърши всичко това и каква е истинската му мощ. Така или иначе изкуственият интелект е предизвикателство и аларма. Трябва да се приспособим, но не трябва да го възприемаме като враг. Иначе той наистина ще ни стане такъв.
- Betano е нова марка на българския пазар. Как оценявате представянето ѝ у нас?
- Бих казал, че е доста добро. Ако използваме десетобалната система, бих дал оценка 7. Но ние сме "кайзен" и се стремим към непрекъснато подобряване и усъвършенстване, така че, може и повече. Българският пазар е атрактивен и много предизвикателен. Средата е силно конкурентна. Местните оператори са много професионално изградени. Така че за нас това е предизвикателство, което обаче си възвръща усилията, които полагаме.
- По какво се различава българският пазар от останалите, на които присъствате?
- По умните играчи. Разбират играта и не са случайни, имат познания. Това е предизвикателство за нас.
- Имате договор с футболния тим Локомотив София. Преговаряте ли за такъв и с някой от българските грандове?
- Опитваме много неща и разговаряме с много хора. Но това не става винаги лесно. Често нещата опират до дългосрочни ангажименти и регулации. Това е така не само в България, но и в други държави. Щастливи сме, че помагаме на Локомотив, но и се оглеждаме за допълнителни възможности.
Йоанис Спанудакис, директор по регулаторните въпроси в Kaizen Gaming
“Светът се променя бързо и трябва да си готов за промените,
за да продължиш да правиш нещата
все по-добре” - Йоанис Спанудакис,
директор по регулаторните въпроси в Kaizen Gaming
А ето какво разказа пред OFFNews Йоанис Спанудакис, директор по регулаторните въпроси в Kaizen Gaming и член на борда на директорите на Kaizen Digital Services. Той е президент на Гръцката асоциация за онлайн игри (HOGA), която представлява основната част от гръцкия пазар за онлайн игри. Спанудакис е бил председател и главен изпълнителен директор на OPAP SA и управляващ директор на Организационния комитет на Олимпийските игри в Атина през 2004 г.
- Г-н Спанудакис, как се отрази COVID кризата върху бизнеса на Kaizen Gaming и индустрията като цяло?
- Естествено, че се отрази на начина, по който бяхме свикнали да работим. Хората не можеха да идват в офиса. Превключихме на дистанционен режим, организирахме си дистанционни съвещания онлайн. Както много други бизнеси - реагирахме.
Ако говорим за бизнеса като цяло, след първите месеци на изненада и шок, малко по малко започнаха да се възобновяват футболните срещи и другите спортни събития, а хората заради ограниченията нямаха кой знае какви забавления, така че може да се каже, че по някакъв начин това се отрази позитивно на гейминг индустрията.
- Продължи ли географското разширяване на Kaizen Gaming в този период?
- Да. Не се спряхме, продължихме да растем и като обеми, и като стойност във всички страни. Осигурихме на служителите си на практика същите условия за работа в домашни условия, каквито те имат и в кампуса на Kaizen. Да, трудно беше, но трудните времена са изпитание и предизвикателство. През последните три години ние растем в много страни. Растем в Латинска Америка - Бразилия, Чили, Перу, а също и в Северна Америка. Сега сме в 14 държави, а целта ни е те да станат 26 до 2026 г. Всичко зависи от възможностите, анализираме много пазари. Също и таймингът, който е важен за всеки един бизнес. Разбира се, от значение е и конкурентната среда.
- Това е свързано и с японското име на компанията ви?
- Да. Светът се променя бързо и трябва да си готов за промените, за да продължиш да правиш нещата все по-добре. "Кайзен" се отнася основно за нашето мислене и за нашия подход.