Effie Awards Europe обяви победителите за 2022 година
На 30 ноември се състоя онлайн гала церемонията на наградите Effie Europe, на която бяха обявени най-ефективните кампании на Стария континент.
Журито, чиито председатели бяха Carmen Fernández de Alarcón, CEO на Havas Spain и Magda Kosińska, Marketing Director за Централна и Източна Европа на Philips Domestic Appliances, връчи 56 статуетки на 41 агенции. Три от наградите отпътуват за България.
Noble Graphics спечели сребърна награда за кампанията "Навън с Пиринско" за Carlsberg Bulgaria в раздел Best of Europe - категория FMCG.
Агенция The Smarts беше отличена с бронз за кампанията „Имаш право на България“ за “Bulgarian in USA" в Best of Europe, категория „Държавни институции и публични услуги“.
We Are Human и Fashion Days бяха наградени с бронз за кампанията „Важните избори“ в категория „Положителна промяна – Търговски марки“.
БАКА поздравява трите агенции, които донесоха първите за България отличия от престижния конкурс Effie Europe.
Голямата награда "Най-ефективна агенция на годината“ отиде при Ogilvy, които спечелиха 3 златни, 3 сребърни и един бронзов трофеи за своята блестяща работа с клиенти като Mondelez, Heineken и NRJ & Pink Ribbon Belgium.
Тази година агенция Grey London грабна наградата Grand Effie за кампанията "Meet Frank: How a Zombie got gamers to fall in love with Pringles" за Kellogg's EMEA. Целейки да спечели вниманието на геймърите, да промени възприятията им и да доведе до покачване на обемите на Pringles, агенцията преминава границата на традиционния рекламен подход, за да създаде мащабно преобръщане. Те създават собствен персонаж за игра, изкарват го от рамките на играта и го вкарват в истинския свят на живо в Twitch. И накрая го превръщат в инфлуенсър, който геймърите заобичват.
Пълният списък на наградените кампании, агенции и рекламодатели е тук.
Повече от 100 специалисти от индустрията от над 20 европейски държави отделиха ценно време, за да отличат тазгодишните победители. В журито на конкурса се включиха и професионалисти от България. В първи кръг журиране на категория Multi-Market & Positive Change Effies участваха Мартин Димитров, Творчески директрор, Nitram и Юлиян Добрев, Управляващ директор и ръководител на анализите, BluePoint Research and Consulting. Финалистите в категориитя на втори кръг бяха определени от жури, в чийто състав бяха Грета Колева, Управляващ директор, Graffiti BBDO & Proximity Sofia/BBDO Group Bulgaria и Десислава Проева, Директор продажби в bTV Media Group. Членове на Best of Europe жури бяха Иво Алтънов, Управляващ директор, Noble Graphics, и Гергана Иванова, Управляващ партньор, The Smarts Group.
За наградите Effie:
Effie е международно утвърден стандарт за успешно комуникиран бранд. Повече от 50 години наградите се радват на признание едновременно сред рекламодатели и рекламни агенции. Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация, Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на работеща реклама.
Началото е през 1968 г. Тогава Американската маркетингова асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Днес, почти 50 години по-късно, Effie вече е най-престижната сред специализираните маркетингови награди. Сред важните отличия бяха добавени Global Effie и локалните Effie Europe, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East, Effie North Africa и 50 Effie национални конкурса. Създаден бе първият обективен индекс за успешна комуникация и марка - Effie Effectiveness Index.
В България конкурсът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции и се провежда от 2007 година. Той покрива всички комуникационни канали на българския пазар, за да отличи онези кампании и маркетинговите практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.
За повече информация посетете effie.org и effiebulgaria.org. Следвайте @effieawards в Twitter за новини относно програмите Effie.
Effie® и логото "E" са регистрирани марки на Effie Worldwide, Inc. и се използват с лиценз от Асоциацията. Всички права са запазени.