92% срив в продажбите на автомобили в Китай
Продажбите на автомобили в Китай се сринаха с 92% през първите две седмици на февруари, след като коронавирусът накара потребителите да избягват публичните места, пише Bloomberg.
През първата седмица ситуацията беше още по-тежка - 96% спад до едва 811 автомобила на ден, показват данни на китайската Passenger Car Association.
Доставките този месец може да намалеят с около 70%, а за първите два месеца на 2020 г. - с около 40%, като данните изключват минивановете.
"Нямаше почти никакви хора в автомобилните дилъри през първата седмица на февруари, тъй като голяма част от тях си останаха у дома", казват от асоциацията.
През втората седмица автомобилните дилърства постепенно възстановяват дейността, а дневните продажби растат до 4098, като това е спад от 89% спрямо предходната година.
Продажбите на нови автомобили в Китай започнаха да намаляват още преди началото на епидемията и се очакваше 2020 г. да бъде третата поред година на спад на годишна база. Понижението на търсене на автомобили се дължи на забавящата се икономика и търговското напрежение със САЩ.
Пекин обмисля мерки за подкрепа на пазара, включително и удължаване на субсидиите за електромобили.