6 дружества кандидатстват за изграждане на тол системата
Шест дружества са участници в обществената поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа. Това стана известно днес при отварянето на офертите в Агенцията "Пътна инфраструктура".
Отворените оферти по реда на постъпването им в деловодството на АПИ са на:
Обединение „БГ ПЪТ“, в което участват: КОНТРАКС АД и АЙ СЕЛ ГЛОБЪЛ СОЛЮШЪНС ООД, Унгария;
КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС, в който са: Капш Телематик Технолоджис България ЕАД, Капш Телематик Сървисиз-Полша, Капш Трафикком-Италия, Капш Трафик Транспортейшън-Испания;
ТОЛЛНЕТ АД, Чехия;
СИЕЛА НОРМА АД;
Обединение „ТЕЛЕТОЛ“ ДЗЗД, в което участват: БТК ЕАД, Нованор ООД, Иком ООД;
Консорциум „ТОЛ БЪЛГАРИЯ“, в който са: ТЕЛЕЛИНК ЕАД, СИЕНСИС АД, СИРМА СОЛЮШЪНС АД.
Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 19 месеца. Индикативната й стойност е 200 млн. лева без ДДС.
14 са само за една година жалбите срещу обществената поръчка. 7 са разгледани и отхвърлени, съобщи пред БНТ председателят на КЗК Юлия Ненкова.
Две от фирмите, подавали най-много жалби срещу търга, са „Мархинженеринг“ и „Алтима България“.
„Мархинженеринг“ е фирма, регистрирана в Суходол, но с адрес за кореспонденция в столичния квартал Младост. Оказа се, че на този адрес отдавна няма такава фирма, съобщава БНТ.
Алмита България също не е на посочения в Търговския регистър адрес. Фирмата е собственост на хърватско софтуерно дружество и капиталът ѝ е 100 лева.
И в момента в КЗК има две висящи жалби, по които предстои произнасяне.
Ако проектът не започне както е по процедура, има резервен вариант - държавата да го възложи на своя компания, в случая на "Автомагистрали", каза пред журналисти днес министърът на транспорта Ивайло Московски.
Мисля, че изграждането на тази система е едно от най-важните неща, които трябва да се случат в транспорта. Докато няма справедливо таксуване, целият сектор "транспорт" ще бъде дебалансиран, подчерта Московски.