ЕК пусна нова онлайн платформа за решаване на спорове
Европейската комисия пусна нова онлайн платформа, чрез която потребители и търговци ще могат да решават спорове, свързани с покупки по интернет.
С помощта на платформата потребителите ще могат да подават жалби онлайн, като попълнят формуляр в три стъпки. След това жалбите ще бъдат насочвани към националните органи за алтернативно решаване на спорове, които са подбрани от държавите членки.
Платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства. Тя е многоезична и предлага възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн, съобщават от ЕК.
Към новата платформа са свързани 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки. Работи се и за това всички страни членки на ЕС и всички сектори да бъдат добавени.
Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни, а опитът на потребителите, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана.
Новата платформа ще бъде от полза и за търговците, тъй като алтернативното решаване на спорове помага за избягване на съдебни разходи.