Рали Дакар 2021: битката между Mini и Toyota продължава, напрегнато е и при мотоциклетите
Продължава лудешкото преследване за титлата в рали Дакар 2021 при автомобилите и мотоциклетите и след двата дни след почивката. Етапите от Ха'ил до Сакака и от Сакака до Neom извън тежките трасета, допълнително утежниха състезателите, тъй като бяха маратонски етапи, което означаваше, че участниците не можеха да разчитат на помощ от сервизните си екипи едва до днешния финал.
При автомобилите, битката между Стефан Петерхазнел и Насър Ал Атия продължава да кипи с пълна сила и все още не е ясно дали победата ще отиде за пилота на Mini X-Raid или за конкурента му от Toyota. В седмият етап, Петерханзел успя да увеличи аванса си пред Ал Атия с две минути, но ден по-късно катарецът навакса половината от тях.
Така, макар французинът да бе набавил аванс от почти 8 минути, етапната победа днес на Насър, комбинирана с едноминутно наказание на френския шампион, отново стопи разликата помежду им до под 5 минути. И не е ясно какво ще се случи в оставащите 4 етапа преди финала на рали Дакар 2021 в Джеда.
Много по-ясни са нещата в подножието на почетната стълбичка, където на трето място почти със сигурност ще видим Карлос Сайнц и неговото бъги Mini. Шампионът от миналогодишното издание на надпреварата е доста далеч от двамата претенденти за титлата (с 48 минути изоставане от лидера), но пък има цял час преднина спрямо намиращия се на 4-а позиция Якуб Пржигонски (Toyota).
На съвсем друг полюс е ситуацията при мотоциклетите, където последните два етапа на рали Дакар 2021 отново имаше размяна на местата. Начо Корнейо с Honda успя да детронира лидера на КТМ Тоби Прайс от челото на временната подредба в седмия етап на надпреварата, като оглави класирането с нищожната една секунда преднина. Корнейо взе и етапната победа в днешния 8-и ден на маратона, но разликата му с Прайс е малко повече от една минута.
В битката за победата на две колела не бива да отписваме още няколко пилота, тъй като разликите в топ 5 са в рамките на 15 минути, които могат да бъдат "изсмукани" от грешна навигация, падане или технически проблем. Засега, най-голям шанс за догонване на лидерите има Сам Съндърленд с КТМ, който се движи на трето място с 5 минути изоставане, след което е останалата част от армадата на Honda, в лицето на Кевин Бенавидсе, Хоан Бареда и Рики Брейбек. Ако не друго, триото ще се грижи с максимална помощ за съотборника си Начо Корнейо.
При камионите, които все още не са финиширали етап 8 на рали Дакар, като етапен победител се очертава Алексей Вишневски с МаЗ, преднината на Дмитри Сотников и Камаз е смазваща. Руските машини са окупирали челната тройка, като Сотников има преднина от 46 минути пред съотборника си Антон Шибалов и над час пред Айрат Мардеев. Мардеев от своя страна е с почти 20 минути аванс пред 4-ия в класа Алеш Лопрайс с Tatra.
В класа на SSV-бъгитата начело вече е полякът Арон Домжала, който вдигна ударно темпото в последните етапи и измести няколко пилота от върха в три поредни дни. При ATV-четириколките водач след днешния етап е аржентинецът Мануел Андужар. В Dakar Classic несменяем лидер е Марк Дутон с бъги Sunhill.