OffNews.bg

Евроспорт ще излъчи пряко "8 часа на Сузука" с участието на Мартин Чой

Мартин Чой ще стане първият български участник в едно от най-престижните мотоциклетни състезания на планетата – „8 часа на Сузука”.

Чой ще пилотира BMW номер 52, заедно с Карел Ханика и Амир Ганем, но отборът ще бъде поставен пред изключително тежка битка, заради масовото участие на заводски японски отбори, които цяла година се готвят за тази надпревара. Другият проблем вероятно ще дойде от гумите на „Пирели”, които принципно работят доста добре, но на „Сузука” ще бледнеят спрямо специално подготвените за състезанието продукти на „Бриджстоун”.

Японското състезание е и последен кръг от световния шампионат за издръжливост. Първенците от „Льо Ман” „Ямаха GMT 94” и победителите в „Бол д'Ор” „SERT Сузуки” са разделени от едва една точка в генералното класиране и ще мерят сили на „Сузука” с титулярните си пилоти. От най-силните европейски отбори през годината в „8 часа на Сузука” ще се включат още „YART Ямаха” и „Хонда ERT”.

Битката за победата вероятно ще се води между японските тимове, които ще представят най-големите мотоциклетни производители. Пилотът от Moto GP Джак Милър ще си партнира с Такааки Накагами и Такуми Такахаши в „Хонда” 634, а състезаващият се в цялото първенство екип на „F.C.C. TSR Хонда” номер 5 ще бъде с подсилен състав – Щефан Брадл, Доминик Егертер и Ранди де Пюние. 

Най-силната атака на „Ямаха” би трябвало да дойде от мотора с номер 21, който ще бъде управляван от Кацуюки Накасуга и звездите от световния супербайк шампионат – Алекс Лоус и Михаел ван дер Марк. „Кауасаки” разполага с по-малък бюджет, но през миналия сезон зелените се качиха на подиума и никой няма да бъде изненадан ако тимът влезе в битката за победата. Състезатели ще са Лион Хеслъм и Казума Уатанабе.

През последните две години „Ямаха” спечели първото място, благодарение на по-дисциплинирано каране и по-добра надеждност на подобрената YZF-R1, но новите модели на „Хонда” и „Кауасаки” са вече в достатъчно напреднали стадии на своето развитие и би трябвало издържливостта да е на доста по-високо ниво. Не може да се каже същото за „Сузуки”, тъй като това е дебютната година на новото GSX-R 1000.

Влажността и високите температури ще бъдат водещо предизвикателство за пилотите, заедно със заобикалянето на паданията, които всяка година през последното десетилетие надхвърлят 100 в хода на дистанцията.