Нов подход при обучението на децата с увреждания в училище
Децата с увреждания ще могат да се обучават в комбинирана форма. Това предвиждат промени в Закона за народната просвета, приети на първо четене от парламента днес.
Това означава, че те ще имат както присъствани часове в клас, така и индивидуални занятия по един или няколко учебни предмета.
Комбинираната форма на обучение "ще позволи на учениците с различни особености в развитието и дефицит на внимание, в определени часове, да бъдат в клас с останалите ученици. Това би спомогнало за тяхната социализация и би предотвратило тяхната сегрегация", пишат вносителите на проекта - депутат от "Коалиция за България".
По данни на НСИ през изминалата учебна година интегрирано са се обучавали приблизително 13 хиляди ученици със специални образователни потребности. Част от тези деца са с комуникативни нарушения или с разстройства от изключително широкия аутистичен спектър. Много от тях са с интелектуален потенциал в рамките на нормата, но имат индивидуални потребности, поради техния специфичен стил на мислене и възприемане на околния свят. Понякога те са с хиперкинетично поведение и трудно се справят в груповата форма на обучение.