Евронюз: Дефекти на Дунав мост 2
Българското Министерство на транспорта е открило най-малко 20 големи дефекта на новия Дунав мост 2, който свързва страната с Румъния, съобщава телевизия Euronews.
Инспекцията на съоръжението е стартирала след отварянето на голяма дупка преди малко повече от седмица. В резултат на огледа са открити и други проблеми.
Мостът Видин-Калафат беше открит през юни 2013 година и струва близо 300 млн. евро.
Той е част от Паневропейския транспортен коридор №4 и има ключово значение за транспортната инфраструктура на Югоизточна Европа.
Мостът е дълъг 1791 м., включва две пътни ленти във всяка посока, единична електрифицирана железопътна линия и велосипедна алея.
Няма опасност за конструкцията, дефектите нямат нищо общо със здравината й, контрираха от Министерството на транспорта в прессъобщение, изпратено от правителствената пресслужба.
"Комисията е установила сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста", се казва в него.
Към момента слаби места в настилката са се появили и в двете ленти на моста. Техническа проверка от български специалисти установи, че това се дължи на повърхностна вода от дъждовете, която прониква под настилката в следствие на тежкотоварния трафик. Вече са започнали действия за подобряване на отводнителната система на моста. На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката, допълват от ведомството.
В началото на ноември ще бъдат преасфалтирани всички проблемни места. Ще бъде въведена временна организация на движението по моста, като трафикът и в двете посоки ще се извършва върху платното посока България – Румъния.