Буруджиева предлага глоби за пияни пешеходци
Пияните пешеходци трябва да се глобяват, независимо дали са участвали или са предизвикали пътен инцидент. На това мнение е депутатката от БСП Татяна Буруджиева, която е сред авторите на проект на нов Закон за движение по пътищата.
В интервю за сайта „Всеки ден“ Буруджиева заяви, че всички пияни участници в движението са опасни – не само шофьорите, но и пешеходците, и колоездачите, поради което трябва да се санкционират.
„Аз разбирам хората, които искат да се придвижват с велосипед, но те не бива да карат на места, където няма алеи. На мен ми се случи например един велосипедист да се удари в колата ми, в която се возех. Изкара акъла на всички ни - дали е жив и здрав. Той караше с бясна скорост на отсечка по столичния булевард "Драган Цанков" (б.а. там е забранено за велосипедисти) по средата на платното.
В същия момент, когато ни удари велосипедистът, пред колата изскочи един пешеходец, който се юрна да пресича по пешеходната пътека, без да се огледа какво се случва", разказва депутатката.
Според Буруджиева двуногите проблеми пред шофьорите са резултат от недомислие - къде е сложена пътеката, как е обозначена, "както и на факта, че пешеходецът се втурва, без да се съобразява" и шофьорът трябва да го пази. Според настоящия закон и действащите от десетилетия правила в страната, пешеходецът има абсолютно предимство на пешеходната пътека, стига да няма светофар, който да регулира придвижването му.
На въпрос дали глобите за пияни пешеходци няма да са твърде рестриктивна мярка, депутатката отвърна: "Рестриктивна е, но този човек, когато е пиян на пешеходната пътека, може да създаде много неприятности. Аз съм виждала пешеходци, които в такова състояние започват да блъскат по колите и са готови и да чупят стъклата им само защото според тях шофьорът не е спрял достатъчно добре на пешеходната пътека и не им е осигурил уюта да пресекат както и когато те са решили".
Буруджиева изложи и още няколко екстравагантни идеи, касаещи таксиметровите шофьори. От изказването й пролича, че тя е против пенсионери да шофират – не мога да си представя каква реакция на пътя ще имат таксиметрови шофьори, които са над 60 години, заяви тя.
"В някои страни въведоха тестови програми, в които таксиметровата кола блокира скоростта, ако има консумация на алкохол. В България това ще е голям проблем, защото шофьорът може да не е пил, но пътникът, който се качва отпред в таксито, може да е употребил алкохол.
Затова може би трябва да се въведе промяна, при която пътниците да се возят само на задната седалка в таксито", казва още Буруджиева.
Тя е на мнение също, че кръвната проба за алкохол и наркотици за шофьори трябва да стане задължителна и да не може да се отказва.