Нова вълна от телефонни измами в Бургас и Поморие
Нови опити за телефонни измами на територията в общините Бургас и Поморие е регистрирала полицията в последните няколко дни, съобщиха от Областната дирекция на МВР.
Полицията припомня, че ало-измамникът се обажда обикновено по стационарен телефон с интелигентен и добре звучащ мъжки глас и се представя за ръководен полицейски служител. Той обяснява, че се нуждае от съдействие във връзка със задържането на телефонни измамници, като се свързва със стационарния телефон, за да предупреди за предстоящото обаждане.
Непознатият иска пари или златни накити, които да са примамка на измамниците, а впоследствие при приключване на операцията щели да бъдат върнати на собственика. Непознатият казва, че трябва да се оказва съдействие на "телефонния измамник", за да го хванат бързо.
Най-честите схеми за ало-измама освен "оказването на съдействие на полицейски служители при задържането на телефонни измамници" са:
• Катастрофа с жертва, предизвикана от близък роднина, който е задържан в ареста и за освобождаването му е необходима крупна сума пари;
• Болен близък роднина, който е настанен в болнично заведение и за спасяването му е необходима скъпоструваща ваксина;
• Трудова злополука, възникнал пожар или взривена бомба, при който инцидент е пострадал тежко близък роднина. За да се извози в специализирана столична болница с хеликоптер и да се предприемат оперативни действия е необходима голяма сума пари;
• Пътен инцидент, при който на близкия роднина са засегнати крайниците. Парите се искат за оперативната намеса и поставянето на златни пирони;
• За отпускане на допълнителни пари към пенсията е необходимо парите или ценности да се предоставят на мнимия служител на "социални грижи" или "пенсионното" за да може възрастния човек да попадне в графа "крайно нуждаещ се";
• Освобождаване на колетна пратка от чужбина, съдържаща валута в големи размери, скъпоструващи лекарства или ценни предмети;
• Осъществяване на изгодна сделка от близък роднина по закупуването на климатици, електроуреди и др. от голям търговски обект.
По време на телефонната измама непознатия се стреми да държи своята "жертва" непрекъснато по телефона, като не й дава възможност да се свърже със свои роднини и да им съобщи за проблема.