OffNews.bg

Поддържането на комуникацията с линейките ще продължи до края на новия търг

Фирмата, поддържала досега комуникационната система на Спешна помощ, ще продължи да поддържа системата до избор на нов изпълнител на услугата, съобщиха от Министерството на здравеопазването. 

Договорът с "Консорциум Електронно здравеопазване" е изтекъл на 22 юли, а поетапното спиране на поддържането на системата трябваше да започне от днес. 

"Променихме решението си, защото сме социално отговорни компании – всичките, които участваме в този консорциум. За да бъдат служителите на Спешна помощ и гражданите спокойни, решихме да продължим да поддържаме системата до избирането на нов доставчик", заяви пред bTV Любомир Петров, представител на консорциума.

Консорциумът ще работи за своя сметка докато трае процедурата по избор на нова компания.

Министерството вече е пуснало нова обществена поръчка за поддръжка на системата, с която се очаква да се спести около 1 млн. лева. Тя обаче ще завърши най-рано след два месеца. 

От Консорциума обаче са обявили в петък, че няма да прекъсват поддръжката на системата заради "високата социална значимост на Спешна помощ". 

Зам.-министърът на здравеопазването Мирослав Ненков обяви в петък, че при евентуално спиране на поддръжката на комуникационната система няма да има забавяне на линейки или проблеми при предаването на адреси, тъй като ведомството има собствена паралелна система за свързаност. 

Във всички ЦСМП са налични и функционират архивиращи системи за приети и отработени сигнали, сътресения няма да има, посочи Ненков, като допълни, че спирането на комуникационната система ще върне стария режим, по който спешните екипи са работили до 2009 г.