OffNews.bg

52% от парите за изборите платени на медии

 

52% от разходите за последната предизборна кампания са били за медийни услуги.

Това сочи анализ на Института за развитие на публичната среда, обяви директорът му Антоанета Цонева.

Сумата за разходите за предизборната кампания е 17 903 085, 96 лева. От тях за медийни услуги са изразходвани 9 329 536, 88 лева или 52%.

45% от средствата за медийно отразяване са били платени на частните телевизии - 4 213 526,45 лева; 16% са отишли в печатни медии – 1 477 383,76 лева.

Делът на БНТ е 12%, а за БНР - 3% за БНР.

9% от средствата - 862 997,46 лева - са отделени за онлайн медии.

Данните са изготвени на база финансовите отчети, подадени в срок към Сметната палата - от 25 партии, 7 коалиции и един инициативен комитет.