OffNews.bg

Бойко чака голям германски завод за коли в България

"Аз съм убеден, че в следващите една–две години някой голям германски завод за автомобили ще се изнесе в България, тъй като България е с най-ниските данъци в ЕС, стабилна политическа система и има добър инвестиционен климат".

Това обяви премиерът Бойко Борисов след среща с президента на Асоциацията на германските индустриално-търговски камари проф. д-р Ханс Хайнрих Дрифтман. На срещата присъства и президента Росен Плевнелиев. 

„Нашето истинско желание е да се инвестира в заводи, фабрики, в които се разкриват стотици работни места”, обясни  Борисов.

По думите му България и Германия имат общи пилотни проекти в образованието, като например за намаляване на младежката безработица. 

„Германските инвеститори са недоволни от това, че България драстично е намалила цената на зелената енергия. В това отношение фотоволтаиците и компанията „Бош” имат претенции, заради ниската цена от 180 лв., вместо на високата цена, която беше 485 лв. Има теми, по които не можахме да постигнем съгласие, но важно е, че има много голямо доверие, приятелство, разбиране.

Става ни приятно, когато Германия и България ни дават за пример в сферата на финансовата дисциплина и индустрията. Българските граждани са ми по-мили и тези милиони евро, които можеха да излязат, щяха да са от електромерите на българските граждани”, коментира още премиерът. 

Борисов лансира още идеята с държавната компания "БДЖ Товарни превози" да бъде покрит дълга на "Холдинг БДЖ" към германската банка KfW за покупката на 50 електрически мотриси "Дезиро" от "Сименс".

България дължи близо 300 млн. лв. на Германия по тази сделка и този дълг ни тежи като воденичен камък. "Това е уникална по своята глупост сделка",но пропусна да коментира Борисов.

Последно България и Германия преговаряха за дълга към KfW в началото на тази година, когато транспортният министър Ивайло Московски коментира, че единият вариант е да се погаси задължението към германската страна със средства от бъдещата приватизация на "БДЖ Товарни превози".

Друг вариант беше това да стане с пари от бъдещ заем от Световната банка, който обаче не е ясно дали въобще може да бъде получен.

От своя страна германският бизнес обяви, че в България се чувства несигурен и среща много трудности, сред които пропуски в правото и не добре премислени нормативни актове.