В Международния ден на децата асоциация "Активни потребители" напомни за своята кампания "Да опазим децата от маркетинга на нездравословни храни". Една от целите е да се спрат и забранят рекламите на вредни храни в прайм тайма и когато се излъчват детски предавания.
В света има над 224 млн. деца с наднормено тегло. Същевременно в Европа, едно на три деца са с наднормено тегло или със затлъстяване. Над 22 милиона деца под 5-годишна възраст в ЕС са с наднормено тегло, а около 5 милиона са със затлъстяване. България е на пето място по детско затлъстяване в ЕС, като над 200 000 деца в училищна възраст са с наднормено тегло.
Има ли връзка между рекламата и наднорменото тегло?
Изследване на Световната здравна организация (СЗО) на тази епидемия показва директна връзка с рекламата на нездравословни храни и напитки. Ползването на анимационни герои, с цел да се привлече вниманието на децата е несправедливо, тъй като те, както и родителите им, нямат осъзната защита срещу психологическите похвати, използвани в рекламата.
За "Активни потребители" регулацията на рекламното таргетиране на деца следва да включи:
• Прилагане на централизирани регулации, вместо саморегулация, като доброволните инициативи, които са доказано неефективни.
• Етикетиране на база хранителни профили, разработени от СЗО, като измерител за здравословност на рекламираните храни на деца.
• Забраняване на рекламата на нездравословни храни в пиковите часове, когато се излъчват детски предавания.
Какво подкрепят?
От над 20 години, Потребителският интернационал, чийто член е Асоциация Активни потребители, води кампания, която има няколко основни цели:
• Опазване на децата от маркетинга на нездравословни храни - в т.ч. забрана за спонсорство на събития насочени или с участието на деца, реклама в социалните мрежи, използване на анимационни герои на опаковките на продуктите;
• Подаване на по-добра хранителна информация на потребителите, за храните, които купуват;
• Намаляване на нивата на мазнини, захар и сол в обработените храни;
• Провеждане на активни информационни кампании в подкрепа на здравословното хранене;
• Фискални мерки като данък върху захарта; и
• Подобряване на предоставяната храна в училищата и другите публични институции.
Преди 8 години, когато в ЕП се гласува предложението на ЕК за трицветно кодиране (светофарна система) на количеството на солта, мазнините и захарта в етикета на храните, Асоциация Активни потребители активно подкрепи международната кампания, водена от Европейската асоциация на потребителите. Целта на системата за етикетиране бе улесняване на здравословния потребителски избор. Ако съответната съставка е с приемливо количество, спрямо дневните нужди на човешкия организъм, на етикета, тя щеше да е оцветена в зелено, умереното съдържание - в жълто, а високото – в червено. Тогава депутатите в ЕП не приеха предложението.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14389
1
01.06 2018 в 14:14
Последни коментари
Дежа вю: ГЕРБ прекрати преговорите за кабинет и ни праща на избори (обновена)
Защото е жена: Сирия замаза германския външен министър на снимките с Ахмед ал Шараа
Защото е жена: Сирия замаза германския външен министър на снимките с Ахмед ал Шараа
Дежа вю: ГЕРБ прекрати преговорите за кабинет и ни праща на избори (обновена)
Мъск поведе кампания срещу британския премиер - твърди, че прикривал масови изнасилвания