В Международния ден на децата асоциация "Активни потребители" напомни за своята кампания "Да опазим децата от маркетинга на нездравословни храни". Една от целите е да се спрат и забранят рекламите на вредни храни в прайм тайма и когато се излъчват детски предавания.
В света има над 224 млн. деца с наднормено тегло. Същевременно в Европа, едно на три деца са с наднормено тегло или със затлъстяване. Над 22 милиона деца под 5-годишна възраст в ЕС са с наднормено тегло, а около 5 милиона са със затлъстяване. България е на пето място по детско затлъстяване в ЕС, като над 200 000 деца в училищна възраст са с наднормено тегло.
Има ли връзка между рекламата и наднорменото тегло?
Изследване на Световната здравна организация (СЗО) на тази епидемия показва директна връзка с рекламата на нездравословни храни и напитки. Ползването на анимационни герои, с цел да се привлече вниманието на децата е несправедливо, тъй като те, както и родителите им, нямат осъзната защита срещу психологическите похвати, използвани в рекламата.
За "Активни потребители" регулацията на рекламното таргетиране на деца следва да включи:
• Прилагане на централизирани регулации, вместо саморегулация, като доброволните инициативи, които са доказано неефективни.
• Етикетиране на база хранителни профили, разработени от СЗО, като измерител за здравословност на рекламираните храни на деца.
• Забраняване на рекламата на нездравословни храни в пиковите часове, когато се излъчват детски предавания.
Какво подкрепят?
От над 20 години, Потребителският интернационал, чийто член е Асоциация Активни потребители, води кампания, която има няколко основни цели:
• Опазване на децата от маркетинга на нездравословни храни - в т.ч. забрана за спонсорство на събития насочени или с участието на деца, реклама в социалните мрежи, използване на анимационни герои на опаковките на продуктите;
• Подаване на по-добра хранителна информация на потребителите, за храните, които купуват;
• Намаляване на нивата на мазнини, захар и сол в обработените храни;
• Провеждане на активни информационни кампании в подкрепа на здравословното хранене;
• Фискални мерки като данък върху захарта; и
• Подобряване на предоставяната храна в училищата и другите публични институции.
Преди 8 години, когато в ЕП се гласува предложението на ЕК за трицветно кодиране (светофарна система) на количеството на солта, мазнините и захарта в етикета на храните, Асоциация Активни потребители активно подкрепи международната кампания, водена от Европейската асоциация на потребителите. Целта на системата за етикетиране бе улесняване на здравословния потребителски избор. Ако съответната съставка е с приемливо количество, спрямо дневните нужди на човешкия организъм, на етикета, тя щеше да е оцветена в зелено, умереното съдържание - в жълто, а високото – в червено. Тогава депутатите в ЕП не приеха предложението.

























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
20434
1
01.06 2018 в 14:14
Pornhub разкри руската братушка: Гледат основно трансджендър порно
Насилник крещял на жена си, докато я пребива: Аз казах ли ти, че ако ме излъжеш, ще те убия
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
Американски посланик: Европа има нужда от електрошок, много харчи