Мъск продаде акции на Tesla за милиарди, за да си купи Twitter

OFFNews Последна промяна на 10 август 2022 в 13:56 1771 0

Илон Мъск

Снимка БТА/АП

Илон Мъск

Шефът на Tesla Илон Мъск е продал още 7,92 млн. акции на производителя на електрически автомобили на стойност около 6,88 млрд. долара, съобщи Би Би Си.

Продажбите са осъществени след годишната среща на акционерите на фирмата миналата седмица, показват регулаторните документи.

Мъск твърди, че парите са му необходими в случай, че бъде принуден да купи Twitter за 44 млрд. долара.

В момента мултимилиардерът е въвлечен в съдебна битка със социалната медийна платформа, след като миналия месец заяви, че ще се оттегли от сделката за закупуването ѝ.

Последните транзакции са извършени на 5, 8 и 9 август, според шестте подадени до Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ документи.

След като новината за продажбата на акциите бе оповестена публично, Мъск отговори на туит, в който го питаха дали е приключил продажбата на акции на Tesla, с "да", като добави, че парите са му необходими в случай, че бъде принуден да купи Twitter и не успее да осигури част от финансирането за сделката.

"Важно е да се избегне спешна продажба на акции на Tesla", каза той.

Запитан от друг потребител дали ще купи отново акции на Tesla, ако придобиването на Twitter не се осъществи, Мъск също отговори с "да".

През юли Мъск заяви, че планира да се откаже от офертата си за закупуване на Twitter, което накара компанията да го съди.

Най-богатият човек в света обвини компанията, че е укрила информация за фалшиви акаунти.

Миналия месец американски съдия постанови, че искът на Twitter срещу Мъск трябва да бъде разгледан в съда през октомври.

От Twitter се надяват съдът да нареди на Мъск да завърши придобиването на договорената цена от 54,20 долара на акция. Мъск е завел контраиск срещу Twitter, подробностите за който не са публично известни.

През юли от Twitter заявиха, че между април и юни са похарчили 33 млн. долара за предложената сделка, както и че броят на месечните ѝ дневни потребители е нараснал до 237 млн., но отчете нетна загуба от 270 млн. долара, което е по-лошо от очакваното.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови