Лайнерът „Коста Нео Романтика“, с около 1 300 пасажери на борда, днес хвърли котва на Морска гара – Бургас. До края на годината се очакват общо 8 кораба, ако някои от тях не бъдат отказани. Именно това се е случило с този, който е подминал Истанбул. Акостирането на турския порт е отменено буквално в последния момент – преди няколко дни.
„След събитията в Истанбул, в началото на тази година, опасността въобще да не влезе кораб в Черно море, беше повече от 100%. И това е първият кораб, който пропуска абсолютно всички турски пристанища и не посещава пристанище Истанбул. Досега за абсолютно всички пасажерски кораби, които са посещавали Бургас и Черно море, круизният терминал за влизане в Черно море, беше Истанбул. Тази година са отменени над 400 посещения в Истанбул", пояснява директорът на пристанище „Бургас“ Диян Димов.
Сериозен проблем за развитието на круизния туризъм в Черно море са и повишените такси за преминаване на Босфора. За пример Диян Димов посочва 2012 г., когато те са били 5 000 долара, а в момента, за да премине един кораб, който е малко по-голям от акостиралия в Бургас, трябва да се платят около 150 000 долара. Остава проблемът и с обстановката в Русия и Украйна.
90% от круизните компании са с американска собственост и за тях, този регион, от две години, е затворен за посещения. В Черно море влизат единствено двата големи европейски оператора. Оптимистичната прогноза е, че някои от компаниите все още не са подготвили разписанията си за следващите години и при нормализиране на обстановката в райна, ще се засили отново интересът към Черно море. Бургаското пристанище е финансово – изгодно за компаниите, категоричен е Диян Димов.
Слаб сезон очакват и туроператорите. Владимир Караджов посочва същата причина – изключването на Турция от страна на круизните компании:
„Поради тази причина, последната спирка, преди нашите пристанища е Пирея. А от Пирея до Черно море, разстоянието е доста дълго и круизните компании не могат да си позволят да разхождат кораби без да спират никъде от Пирея до Черно море. Плюс това, минаването на Босфора също струва доста пари“, казва Караджов.
В момента, таксите, които се събират в България, са конкурентни, но дори и да ги премахнем изцяло, това няма да върне посещенията, които бяха преди няколко години, посочва туроператорът. Другата причина е, че за компаниите, Черно море не е толкова атрактивна дестинация без руските пристанища.
Туристите от днешния кораб посещават основно Несебър, Котел и Жеравна. Един посетител оставя у нас средно около 100 и 150 евро.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
13249
1
11.05 2016 в 15:35
Последни коментари
БотоксПутю
Нови висини в компроматите: Нов запис трябваше да уязви ПП, те го публикуваха и извъртяха в своя полза
230 млрд баксов
Нови висини в компроматите: Нов запис трябваше да уязви ПП, те го публикуваха и извъртяха в своя полза
Trabajo
Атентатът в 'Света Неделя'. Лекция на проф. Вили Лилков, част III
Johnny B Goode
Асен Василев: Чух в пряк текст, че планът е Борисов да стане президент, а Пеевски - премиер
Saseff
На Неделния пазар в Димитровград редовно продават ментета на световни марки