Лубиц тренирал пет пъти как да разбие самолета във Френските Алпи

Владислава Тричкова 07 май 2015 в 15:00 14973 0

Андреас Лубиц
Андреас Лубиц

Вторият пилот на фаталния полет на Germanwings Андреас Лубиц, който разби самолет със 150 души на борда във Френските Алпи на 24 март, е тренирал за катастрофата пет пъти, съобщава испанският вестник El País.

Това е станало по време на два други полета по същия маршрут - от Дюселдорф до Барселона и от Барселона до Дюселдорф. Летейки към Барселона, пилотът направил серия от странни маневри. Когато останал сам в пилотската кабина задал максимално снижение на самолета няколко пъти, стана ясно от междинния доклад на френски следователи. В 30-страничния документ пише, че след 8:19 ч. (испанско време) по време на полета Дюселдорф-Барселона се чули звуци като от отваряне и затваряне на вратата на кабината. Тогава самолетът летял на 37 000 фута височина (приблизително 12 км.). В 8:20 от контролната кула поискали снижаване и вторият пилот избрал най-малката възможна височина. След три секунди задал максимално допустимата - 49 000 фута. В 8:22 Лубиц отново избира минимума. В отсъствието на командира, който се връща в 8:24 ч., Лубиц пет пъти рязко сменя височината.

Командирът не е осъзнавал какво прави вторият пилот, се твърди в доклада. "Тренировката" за самолетната катастрофа останала незабелязана и заради това, че тогава Лубиц не си е позволил да направи внезапни промени в курса.

Информацията в междинния доклад потвърждава първоначалната хипотеза, според която Лубиц умишлено не е пуснал командира в кабината, а го е заключил отвън, за да разбие самолета.

"Първоначална информация показва, че по време на снижаването на скоростта, вторият пилот е бил сам в кабината. Тогава умишлено са изменени инструкциите са снижаване на самолета. Той не е отворил вратата на пилотската кабина по време на спускането, въпреки исканията за достъп, направени чрез клавиатурата, кабинковия интерком и радио комуникациите."

Всъщност катастрофата, станала по време на полет от Барселона до Дюселдорф, е предизвикана от маневри, подобни на тези, които Лубиц е правил и по обратния маршрут по-рано през деня. 

Тъй като основната цел на разследването на самолетната катастрофа е да се предотвратят подобни събития, авторите на този анализ фокусират работата си върху две основни области: здравен статус на пилотите и система за заключване вратите на каютите на въздухоплавателни средства. 

Изследователите отбелязват, че 27-годишният Лубиц е трябвало да прекъсне обучението си като пилот от ноември 2008 г. до август 2009 "по медицински причини". През април 2009 г., в подновения медицински сертификат на Андреас пише, че състоянието му "се дължи на депресия и приема лекарства за лечение". ПРез юли същата година на същия този сертификат е отбелязано и едно предупреждение, а именно, че Лубиц има "ограничено разрешение за полети" и трябва да минава през редовни медицински прегледи. 

Последното си медицинско свидетелство Лубиц взима пред юли 2014 година. То е валидно до 14 август 2015, въпреки че, според информация, разпространявана след инцидента, пилотът е приемал лекарства за депресия. Вниманието трябва да се фокусира върху това как е възможно в самолет да се качи пилот с намерение катастрофира, след като има  "принудителни медицински критерии за екипажите, по-специално в областта на психиатрията, психологията и поведенчески проблеми".

По отношение на системата за заключване на вратата на пилотската кабина, която е "помогнала" на Лубиц да предотврати достъпа на командира, изследователите отбелязват, че трябва да се работи върху цялата система. Няколко компании вече поискаха в кабината никога повече да не остава само един човек - това е стандарт, приет от много други авиокомпании след инцидента в Алпите.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Поръчаното от СССР Септемврийско въстание. Лекция на проф. Вили Лилков