Градска железница в столицата, обещават от Спаси София, ако кандидатът им Борис Бонев стане кмет.
Първите три линии ще са до Перник, Своге и Елин Пелин, а хората ще се возят с един билет за градския транспорт във влаковете, уверяват от неправителствената организация.
Целта е да спрат колите да навлизат и замърсяват столицата.
Железопътните линии ги има, 2/3 от селата имат или гара, или спирка. Остава само да се изработят маршрути с бързи, удобни, редовни влакове, обясняват от Спаси София, които се надяват и така да се намали броя на заетите паркоместа.
Основната финансова тежест по въвеждането на градската железница ще бъде закупуването на подвижния състав. Един адекватен за нуждите на Софийската агломерация влак с дължина 42 метра и превозен капацитет от 123 седящи и около 180 правостоящи пътника струва между 3 и 4 милиона евро според конфигурацията си. За правилната експлоатация на системата градът ще има нужда от минимум 20 състава или инвестицията за подвижен състав ще е около 80 милиона евро. Съществуват редица финансови инструменти, позволяващи на общината да кандидатства за безлихвен или нисколихвен кредит, например от ЕБВР.
Според Спаси София железницата може да се разраства с още линии, според техния план следващите три са: Сливница – гара Елин Пелин с интервал на движение от 30 минути; Банкя – Биримирци – гара Подуяне – Казичене с интервал на движение от 30 минути; рингова линия Яна – Централна жп гара – Яна с интервал на движение от 30 минути.
За да се реализира градската железница обаче ще трябва Спаси София да настоява пред НКЖИ с реконструкцията на жп възел София да се адаптира инфраструктурата за нуждите на пълния обхват на планираната железница.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
3
22.09 2019 в 19:51
Само че, тогава за откраднати 100 лева държавни пари, даваха 7 години дранголник. А сега за откраднати 100 милиона - дават министерски стол. Понеже момчето/момата е оправна, ще има и за Мене.
Всичко хубаво, само че по желание на същите тия "спасители", и прочее велосипедали, разрушиха например околовръстната железница на София. Сеа кво праим? Освен че искаме 80 милиона за дявол знае кво.
4022
2
22.09 2019 в 15:29
повия метод".Някога стойността на магистрала в РАВНИНЕН терен бе от порядъка на 1милион на километър (По окрупнени
показатели)!!!
4534
1
22.09 2019 в 14:27
Последни коментари
Moirae
ПП-ДБ ще даде на прокуратурата и ДАНС решението за създаване на частна детска болница
Moirae
Инвеститорът на частната детска болница се отказа, ще смени името ѝ
Адвокат Джон
Програмата 'изпиране' беше подменена с 'оцапване на опонента'
БотоксПутю
И Пеевски поиска да се отмени решението за частната детска болница
Анализи
И Пеевски поиска да се отмени решението за частната детска болница
БотоксПутю
Премиерът спря решението за частна детска болница. Здравната министърка може да бъде уволнена
Mateevk
Премиерът спря решението за частна детска болница. Здравната министърка може да бъде уволнена