Транспортният министър Ивайло Московски е прекратил обществени поръчки на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и Национална компания "Железопътна инфраструктура", отчетоха от Министерството на транспорта.
От министерството не уточняват кои са спрените поръчки, но по информация на "Медиапул" най-голямата от тях е в НКЖИ за доставка на релси. Става дума за рамково споразумение за срок от 4 години за доставка на общо 21 хил. тона релси за 47 млн. лв. без ДДС.
За изпълнител на поръчката е избрана компанията "Ай Ки Ес" АД с цена от 43 млн. лв. без ДДС. Решението е от 10 март 2016 г. на изпълнителният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев.
Мажоритарен собственик на дружеството е 23-годишният Янко Йорданов Янков, племенник на депутата от ДПС Илия Илиев.
В началото на март главният прокурор Сотир Цацаров поиска депутатския му имунитет заради разследване, което го уличава в източването на над 3 млн. лева от НКЖИ между 2007 и 2009 г.
Братът на Илия Илиев Йордан Илиев е собственик на компанията "Енерджи груп 2003", която печели редица крупни поръчки в НКЖИ по времето на тройната коалиция и първия мандат на Борисов, а в момента е разследвана от прокуратурата.
Сред другите спрени поръчки от транспортното министерство е и такава за изграждането на инфраструктура за безжичен интернет на пристанищата Варна, Бургас, Росенец, Балчик, Леспорт и Несебър.
Обществената поръчка е за 6 млн. лева без ДДС и е обявена в началото на февруари, като към момента няма избран изпълнител. за изграждане на безжична интернет мрежа по морските бе обявена в началото на февруари и към момента няма избран изпълнител.
Не е ясно обаче защо държавата се е готвела да прави инвестиции в инфраструктура на отдадени на концесия терминали.
Известно е обаче, че пристанище Бургас се стопанисва от "БМФ Порт Бургас" на братята Георги и Кирил Домусчиеви, концесионер на терминал "Росенец" е рафинерията "Лукойл Нефтохим Бургас", управлявана от Валентин Златев. Пристанищата по северното Черноморие - Леспорт и Балчик се стопанисват от холдинга "Химимпорт", а морската гара в Несебър беше дадена на концесия по време на първия мандат на Борисов на акционерното дружество "Водмар", където 50% дял от капитала държи свързаната с Делян Пеевски "Водстрой 98".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23.03 2016 в 11:39
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.03 2016 в 11:16
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.03 2016 в 09:59
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.03 2016 в 09:57
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.03 2016 в 08:57
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.03 2016 в 08:10
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.03 2016 в 06:48
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.03 2016 в 06:36
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.03 2016 в 22:45
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
4I4ATA
Исторически парк или държава в държавата, на която самата държава не обръща внимание
alfakentavur
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Бешката
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Mateevk
Гнусно! Училище връзва пионерски връзки на деца. Депутат от ГЕРБ гледа от първия ред (видео)
alcom4
Русия започна масирано настъпление в Харковска област