Годишната карта за транспорт в София пада със 135 лева

Шофьорите вече ще продават и еднодневни карти

OFFNews 04 април 2016 в 13:00 15768 20

Снимка БГНЕС - архив

Годишната карта за всички линии на транспорта в столицата ще стане 365 лв., вместо досегашните 500. Шофьорите в автобуси, тролеи и трамваи пък ще продават, освен билети, и еднодневни карти. 

Това са част от предложенията - на Реформаторския блок и на ГЕРБ, като компенсация за увеличаването на билетчето с 60 стотинки, направени на комисията по транспорт в общината. Съветниците приеха наредбата с цена 1,60 лв., но не гласуваха доклада за икономическата рамка са столичния автотранспорт, базирана на същата цена. Така на практика по-скъпия билет мина през комисия, но дали ще бъде гласуван на заседанието на СОС на 14 април остава под въпрос. Реформаторите, Група 5, БСП и "Сердика" поискаха отлагане с поне две седмици, но мнозинството на ГЕРБ в комисията победи с 6 на 4 гласа.

Прошко Прошков, съветник от РБ:

В момента транспортът в София е убежище за социално слаби хора. А това не бива да е така. И основният въпрос не е дали и колко ще се увеличи цената на билета, а как деловите хора да слязат от колите и да се качат в градския транспорт. Има много неща, които могат да се направят - най-важното от тях е въвеждането на тарифната система.  

Инвестиционният план на Центъра за градска мобилност предвижда да се обяви обществена поръчка за изпълнител на т. нар. тикет система. Тя предвижда да се въведат билети за почасово пътуване, за разстояние, за време, комбинирани и т.н. Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов обясни, че индикативната цена на системата е около 20 млн. лв., но след като приключи процедурата ще стане ясно окончателната сума. 

Няма икономическа обосновка за увеличение на цената на билета, защото никой не може да каже в тази сума какво се включва. Това каза Калоян Паргов от БСП. Софиянци трябва да знаят, че билетчето ще им бъде 1.60 лв. ГЕРБ еднолично и самостоятелно поеха отговорността за повишаване цената на билета в София. Целта е да запълнят дефицита, който явно съществува в рамките на столичния транспорт", посочи Паргов. По думите му на 14 април предложението най-вероятно ще бъде включено в дневния ред на Столичния общински съвет и ще бъде прието, след което следва обнародване на страницата на Съвета в срок от 14 дни. "Областният управител също трябва да се произнесе по този документ и ако той не го върне за доработване и няма обжалване в Административния съд, каквото очаквам, тогава няма проблеми това да се случи още през май. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!