20 дни след началото на предизборната кампания партиите са похарчили общо 2 429 846 лева за реклама в медиите.
Това показват междинните резултати от мониторинга на Института за развитие на публичната среда по отношение на средствата за медийно отразяване на предизборната кампания. Данните са с актуалност към 14 март 2017 г.
Изборният кодекс изисква данните за сключените договори между медии и участници в изборите да се публикуват в тридневен срок след подписване на договорите и да се премахват не по-рано от обявяване на резултатите от изборите. Тъй като тепърва ще постъпва още информация за сключени договори, Институтът за развитие на публичната среда ще излезе с публикация по темата и на 24 март, както и ще следи за даренията в предизборната кампания.
В мониторинга са включени 11 регистрирани за парламентарните избори политически партии и 9 коалиции. Наблюдението обхваща сайтовете на 44 медии – електронни и печатни: 10 телевизии, 3 радиостанции, 17 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.
Към 14 март 33 от включените в мониторинга медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.

Според публикуваните данни за договори в 33-те медии, четири от регистрираните в кампанията субекти не са изразходвали средства за медийна кампания. Това са: ПП ДРОМ, ПП Движение Напред България, ПП Български Демократичен Център – БДЦ и ПП Национална Републиканска Партия.
Справка с регистъра за даренията в Сметната палата показва, че само 8 от 20-те политически субекта са декларирали получаването на парични дарения – КП АБВ-Движение 21, КП БСП за България, ПП Воля, КП Движение Да България (Зелените, ДЕОС), ПП Движение за радикална промяна българската пролет, ПП Дост, КП Обединени патриоти и КП Реформаторски блок – Глас народен. Всяко получено дарение трябва да се декларира в 7-дневен срок от получаването му.
Към този момент най-много дарения за кампанията си са привлекли от КП Реформаторски блок – Глас народен – 190 257 лв. В допълнение към тази сума, средства в размер на 86 255 лв. са дарили и кандидатите.
От публикуваните до този момент договори става ясно, че bTV (454 600.54 лв. без ДДС) e привлякла най-много средства за отразяване на кампанията, следвана от Нова телевизия (379 545.97) и БНТ (371 788.33 лв. без ДДС). От печатните издания най-много средства са насочени за реклама във в. 24 часа (126 666.66 без ДДС).

Най-голямата сума в единичен договор в тази кампания към момента представлява споразумението между КП БСП за България и Нова телевизия на стойност 142 856.25 лв. без ДДС.



























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Кремъл щастлив, че Тръмп не го смята вече за пряка заплаха
София е в топ 5 за евтин туризъм на канадски портал
Манол Глишев: Днешните протестиращи са хора, които не се задоволяват с малко (видео)
Ню Йорк Таймс: Зеленски отслаби надзорниците в държавните компании и създаде условия за корупция
Прогноза за 2026 г.: Путин напада Европа, а Китай - Тайван