Комисията за защита на потребителите започва инспекции в търговските обекти в навечерието и по време на предстоящите презници. Една от основните проверки ще е на намалените стоки, ще се инспектира дали намаленията са реални, обяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред БНР.
"Колкото и да е голямо намалението, потребителят не губи правото си на рекламация. Правилата са едни и същи и при стоките на редовна цена, и при тези в промоция.”
Инспекторите на комисията ще проверяват и промоциите на подаръчни комплекти, като ще следят дали ако се анонсира, че те са по-изгодни за потребителя, това действително е така, защото не липсват случаи в обратна посока, коментира Маргаритов.
Обект на проверки ще бъдат и кампаниите на големите вериги магазини, извършвани чрез разпространявани по домовете брошури. Там ще се търси достатъчна наличност на стоките, защото невинаги търговците осигуряват съответното количество от намалената стока, което да задоволи потребителското търсене, което са създали обясни още Маргаритов.
В онлайн търговията ще се проверява дали търговците са реални, дали потребителите имат възможност да се откажат от стоката в предвидения от закона 14-дневен срок.
Важно е онези, които предприемат пътувания за празниците, да сключват писмени договори и да пазят документите си за извършени плащания, за да може ако има рекламация туроператорите да понесат своята отговорност, напомни председателят на Комисията за защита на потребителите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
15.12 2015 в 15:00
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Кок
'Холандско преобръщане' предизвика авария в полет на Боинг 737 Макс
Far Rider
Лекарствата в Европа: Цени, които убиват пациентите
alfakentavur
Христо Иванов ще се закълне като депутат и ще напусне парламента
демотиватор
Червените страсти: Нинова няма да води ПГ, Гуцанов иска Калоян Методиев да се откаже от НС
демотиватор
Редис, командирът на Азов, благодари на САЩ за оръжията