![Пътен ремонт на отсечката Бургас-Сарафово](http://i2.offnews.bg/events/2024/06/15/824821/phprhjtmg_559x345.jpg)
Липсата на политика за развитие на авиацията и промените в закона за отбраната за съвместната охрана на въздушното ни пространство заедно с други държави членки на НАТО са причините командирът на ВВС да подаде оставка.
Това стана ясно на извънреден брифинг в Министерски съвет, след като генералът беше привикан на среща с премиера Бойко Борисов. След нея той оттегли оставката си.
Като друга причина за оставката си ген. Радев посочи това, че не може да гарантира живота е здравето на пилотите заради плачевното състояние на работата.
ВВС удариха дъното, коментира той. "Най-голямото ми притеснение е, че аз, като командир на ВВС, в тази ситуация, не мога да гарантирам здравето на нашия летателен и инженеро-технически осигуряващ състав", обясни той. Радев е запознал премиера за състоянието на авиацията и двамата са обсъдили спешните мерки, които трябва да се вземат за спасяване на авиацията. Борисов е поискал следващата сряда разчети за това какво е необходимо за спешно спасяване на ВВС.
По думите му ВВС сами са удължили летателния ресурс на изтребителите МиГ-21 и МиГ-29, което е рискова мярка с краткосрочен ефект. Той очаква правителството да приеме програма, с която да се отпуснат средства така че военната авиация да бъде приземена като се повишат летателните часове на летците и за генериране на бойни способности.
Ген. Радев подаде оставката си по-рано днес заради нерешените проблеми на авиацията. След разговор с премиера Бойко Борисов обаче той промени решението си и оттегли оставката си, като Борисов е поел ангажимент при съставянето на новия бюджет средствата за военната авиация да бъдат увеличени с 80 млн. лв., за да се отговори на най-належащите нужди и потребности.
Нямам личен конфликт с военния министър Николай Ненчев. Различията ни са принципни, подчерта ген. Радев.
По-рано днес, по време на срещата си с премиера Борисов ген. Радев изнесъл подробно проблемите на авиацията - недостатъчен брой изтребители, с които да се носи охраната на въздушното пространство, броят на подготвените летци намалява и те летят опасно малко, което не само силно увеличава вероятността от допускане на тежки летателни произшествия, но и води до невъзможност за подготовка на млад летателен състав, свърхнатоварване и застаряване; поетите като ангажимент срокове от ръководството на Министерството на отбраната за сключване на договори за ремонт и доставки за самолетите МиГ-29 не са изпълнени и остават неясни във времето; разработеният от ръководения от него екип проект за придобиване на нов боен самолет с обоснована конкретна програма не е внесен за обсъждане в Министерски съвет, въпреки поетия ангажимент; при цялата тежка ситуация полетите допълнително се ограничават месеци наред поради липса на гориво.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
01.10 2015 в 20:43
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.10 2015 в 15:14
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.10 2015 в 14:55
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Кок
'Холандско преобръщане' предизвика авария в полет на Боинг 737 Макс
Far Rider
Лекарствата в Европа: Цени, които убиват пациентите
alfakentavur
Христо Иванов ще се закълне като депутат и ще напусне парламента
демотиватор
Червените страсти: Нинова няма да води ПГ, Гуцанов иска Калоян Методиев да се откаже от НС
демотиватор
Редис, командирът на Азов, благодари на САЩ за оръжията
демотиватор
Христо Иванов: Оставката е моят начин да кажа ''Извинявайте''
dolivo
Лекарствата в Европа: Цени, които убиват пациентите