Авиокомпании променят правилата за пилотите

OFFNews 26 март 2015 в 21:30 18158 9

Авиокомпаниите easyJet, Air Transat и Norwegian Air Shuttle обявиха промяна на правилата за пилотите при полет. 

Новите правила ще задължават винаги да има двама членове на екипажа в пилотската кабина,а при напускане на един от пилотите главната стюардеса ще заема мястото му. Мерките влизат в сила от утре.

"Обсъждаме това от много време, но последните събития ускориха взимането на решение", обяви Томас Хестамер, директор на дейността на норвежката авиокомпанията Хестамер, цитиран от АФП.

В момента съгласно европейските регулации не се изисква постоянно присъствие на поне двама души в пилотската кабина. Решението за налагането на тази практика като задължителна може да се вземе oбаче единствено от Европейската агенция за авиационна безопасност (AESA).

Решението на двете авиокомпании идва след днешните разкрития за катастрофата на германския самолет на "Джърмън уингс", от които става ясно, че вторият пилот по всяка вероятност умишлено е ударил самолета след като неговият колега е напуснал пилотската кабина.

След 11 септември 2001 г. в авиопревозвачите са направени редица промени за сигурността на пилотските кабини, в опит да се направят невъзможни отвличанията на самолети.

Според федералните власти вратите на кабините са толкова здрави, че могат да издържат взрив на граната. Те обикновено остават заключени по време на целия полет. Системата за сигурност позволява на пилотите да контролират достъпа до кабината от вътре и са напълно безсилни, ако излязат от нея.

В САЩ мерките за сигурност при напускане на един от пилотите отдавна се изпълняват и стюардеса влиза в "кокпита", ако един от пилотите е в почивка, за да се избегнат подобни инциденти.

Изискването в кабината да не може да остане един човек е въведено от няколко години и в България.  

"Вратата на кабината се отваря с код само отвътре. Камера над вратата показва кой е отпред, но само човекът вътре може да реши дали да го пусне вътре, или не. Когато се въведе кодът, вътре в кабината устройство издава звук в продължение на 20 секунди. В тези 20 секунди пилотът може да вземе решение да пусне или не човека. След 11 септември излезе нормативно изискване вратите на съществуващите самолети да бъдат подсилени, а новите да са направени така, че да се изключи възможността за тяхното разбиване”, обяснява авиационният експерт Александър Младенов, цитиран от bTV. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!