Без социологически проучвания по време на предизборна кампания

Намаляват предизборната кампания с 9 дни

Симона Костадинова 18 април 2016 в 20:31 4260 2

Няма да се оповестяват резултати от социологически проучвания по време на предизборна кампания, прие правната комисия в парламента.

Предложението е на ГЕРБ и ПФ и предвижда забрана за обявяване на резултати от допитвания до обществено мнение и от социологически проучвания по повод изборите.

От деня на обнародването на указа на президента или решението на парламента за датата на предстоящите избори до началото на кампанията социологически проучвания ще има, но техният поръчител ще трябва да бъде оповестяван публично.

Христиан Митев от ПФ коментира, че така избирателите няма да могат да бъдат заблуждавани и може да им се внушава какви ще са резултатите от изборите. "Никой не забранява да се правят социологически проучвания, просто не трябва да се оповестяват публично", коментира той.

Митев каза още, че според него "широката публика не се интересува кой е поръчал проучването - дали е неправителствена организация, дали е партия, или медия".

Антоанета Цонева от Института за развитие на публичната среда обяви, че това е лишаване на избирателите от право на информация. По думите ѝ така избирателят няма да може да прецени за кого да гласува спрямо конкретната предизборна ситуация.

"От всички ваши предложения до момента избирателите са поставени в състояние на не съвсем осъзнати. Така поставяте избирателите в тъмна стая, не им давате възможност да направят информиран избор", каза тя.

Правната комисия прие още предизборната кампания да бъде намалена от 30 на 21 дни.

Текстовете бяха предложение на ГЕРБ и бяха приети със 7 гласа "за" и 5 "въздържал се" по време на продължаващото вече почти 7 часа заседание, на което разглеждат на второ четене промените в Изборния кодекс.

Председателят на комисията Данаил Кирилов мотивира предложението с това, че през последната седмица на предизборната кампания избирателите изпадат в апатия.

Той даде и примери с европейски страни, където кампанията е още по-кратка - във Франция е 14 дни, а в Чехия - 16 дни.

По думите на Кирилов намаляването на предизборната кампания ще бъде от полза и на малките партии.

Депутатите от правната комисия приеха още "служители на вероизподведанията" да нямат право да участват в предизборната кампания.

Освен това офертите на медиите за отразяване на предизборна кампания няма да могат да надвишават средните пазарни цени за търговска реклама през последните 6 месеца

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови