11 години МВР ще прибира по 40 млн. лева такси за нови лични документи

OFFNews 03 февруари 2016 в 12:35 5609 5

Bachvarova
Румяна Бъчварова смята, че новите лични документи няма да поскъпнат

За 11 години напред МВР ще събира по 40 млн. лева от гражданите, за да им издава нови лични документи. Това съобщи от парламентарната трибуна вицепремиерът и вътрешен министър Румяна Бъчварова в отговор на въпрос на Атанас Мерджанов от БСП. 

"Много моля да се отчете, че става въпрос за 11 години, т. е. по 40 млн. на година, които ще бъдат покрити от таксите за издаване на лични документи", обясни Бъчварова.  

Изработването на документите щяло да е по-евтино в един център, а не в 30 както е сега.

Бъчварова посочи, че новата централизирана система ще струва 480 млн. лв. без ДДС, които ще трябва да се дадат в следващите 11 години за събиране в единен център за електронна идентификация на личните данни на гражданите. 

Разходът за изграждането на този център ще струва 0,82% от цялата сума на обществената поръчка. За да не поскъпват документите за гражданите, ще се ползват и европейски средства по оперативните програми „Добро управление“ и фонд „Вътрешна сигурност“. Стремежът на министерството е документите да не са по-скъпи от сегашните.

Сградата на центъра ще бъде върху терен на МВР, добави вицепремиерът.

Мерджанов репликира, че 580 млн лв. с ДДС колкото струва проектът е съвършен лукс, освен това държавата ще трябва да плати за проекта 20 на сто от цялата му стойност. Министърът на вътрешните работи обясни, че е заръчала допълнителен анализ за поръчката. Тя увери, че всички финансови средства в МВР са под контрол, като се предвижда единното им управление.

Преди два дни зам.-вътрешният министър Красимир Ципов обяви, че новите лични документи трябва да са с електронен идентификатор (чип) и би трябвало издаването им да започне през 2017 година.

Електронната идентификация ще работи с два регистъра. Единият ще е в Министерството на транспорта, а вторият в МВР. Чипът в личната карта пък ще доведе до отпадането на много персонални идентификационни кодове, които отделните администрации издават на гражданите, за да стане възможно ползването на онлайн услугите им. Всяка карта ще бъде с чип, ще съдържат биометрични данни и електронна идентификация. Друг плюс от електронната идентификация (електронен подпис) е, че чрез нея ще могат да се използват различни електронни услуги.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Да помогнем на украинските деца!