“Никога не съм плащал за реклама!”

OFFNews 10 септември 2015 в 15:42 2193 0

Джеф Рам

Джеф Рам идва в България на 29 септември, за да сподели неговите възгледи и съвети за маркетинга, които биха ви откроили от конкуренцията.

Ето какво каза той преди идването си в София:

Здравей Джеф, би ли разказал малко повече за себе си?

Роден съм в Саут Шийлдс, малък град на брега Североизточна Англия, два дни след Коледа през 1974.

Любимият ми предмет в училище беше бизнес проучвания и по тази причина отидох да учa маркетинг в колеж преди завършването на университета. Първата ми работа беше маркетинг консултант в агенция Enterprise, а задачата ми - да помогна на стотици предприемачи да стартират и развиват своя бизнес. Четири години по-късно, следващата ми работа беше като маркетинг мениджър на компания за ритейл на моторни превозни средства, където трябваше да маркетирам и промотирам някои от най-емблематичните марки в света, включително Honda, Chrysler и Toyota.

На 01 март 2002 започнах собствен бизнес - Mercury Marketing, а през 2008 г. стартирах марката ми като лектор: Geofframm.com.

Седем години по-късно, след създаването на маркетингови идеи, превърнали се в легенда, и множество семинари на петте континента, моята работа е да вдъхновявам фирмите и да им помагам да се открояват от конкуренцията.

Също така съм член на PSA (Professional Speaking Association) в Обединеното кралство и наскоро спечелих наградата PSAE. Автор съм на книгите OMG Marketing & Celebrity Service и горд баща на две прекрасни деца.

Бил ли си друг път в България?

Не, това е първото ми посещение и го очаквам с огромно нетърпение!

Джеф, запознат ли си с българския пазар?

Не, но ако вашият пазар има нещо общо с 20-те страни, в които съм бил( дали говорим за Естония, Иран, Южна Африка или Австралия) мога да кажа, че има общ, универсален въпрос, задаван от представителите на бизнеса: “Как да спечелим повече клиенти?” И ако това е сред въпросите на присъстващите на моето обучение в София, тогава мога да обещая, че те ще си тръгнат с много отговори в края на този ден.

Каква е твоята дефиниция за добро обслужване на клиенти?

Способността да предизвикате усмивка на лицето на всеки ваш клиент.
Правете нещата лесни, забавни, достъпни и по този начин ще се откроите от останалите!

Защо е толкова важно доброто обслужване на клиенти? Не може ли просто да разчитаме на нашия добър продукт?

Обслужването на клиентите е гръбнакът на вашия бизнес! Точно сега силата на маркетинга от уста на устата на местно, регионално, национално и световно ниво не може да се подценява. Маркетирането ще ви донесе бизнес, но доброто обслужване ще ви помогне да го запазите и увеличите. Вземете TripAdvisor като пример - въпреки че имате страхотен сайт, видео, Google класиране и т.н., клиентската оценка на нивото на обслужване ще определи дали други клиенти ще ви изберат.

Работил си с предприемачи за пускането на стартиращи предприятия без бюджет. Как се прави това?

Иска ми се да кажа, че беше лесно и без да звуча прекалено надменно, наистина ми се стори лесно да го направя. Когато работех със стартиращи компании, много малко от тях имаха средства, които да харчат за промотиране. Но излизах с идеи, които да се открояват или ще струва малко, за да бъдат реализирани. Например никога не съм плащал за реклама! И винаги обръщам внимание на тази стратегия на моите клиенти и публика - защо да плащате за реклама, когато можете да получите по-голямо покритие БЕЗПЛАТНО! Така че заложете на идеите, за да можете да получите голяма публичност в медиите. Моето убеждение и изследвания показват, че когато нямате бюджет сте най-креативни!

Кои са маркетинговите кампании, с които се гордееш най-много?

Ще разкажа за две от тях по-подробно, когато дойда в България. Първата е промоционален флаер, а втората е бизнес към бизнес кампания, която използва картичка за Свети Валентин и уеб страница, за която в момента се говори по цял свят.

И двете кампании, с които съм много горд, се отличават не само с тяхната креативност, но също така и с факта, че не струват почти нищо.

Какъв е оптималният бюджет за успешна маркетингова кампания?

Това е важен въпрос и един от най-често задаваните. Бих искал да отговоря на него с друг въпрос .... Защо трябва да се определя бюджет? Моят опит показва, че ако създадем бюджетна рамка, ние неизменно ще изхарчим тези пари! И кой може да каже, че да изхарчим целия бюджет е мъдър ход? Вместо да създават бюджети, компаниите трябва да решат какво искат и трябва да постигнат, и след това да определят дейностите за постигане на тези цели. Чак тогава идва бюджетът. Обещавам ви, че ще спестите ужасно много пари, ако промените начина си на мислене.

Какви са новите и вълнуващи начини за маркетиране и насърчаване на бизнеса?

Вероятно цифровите и видео технологиите ни предлагат вълнуващи начини за пускане на пазара на нашите продукти. НО трябва да бъдем предпазливи - не може просто да се насочваме към други начини за промотиране, само защото те са нови. Винаги е добре да се стремим да създадем персонализиран вид на нашите съобщения или марки, независимо дали това е чрез традиционни или нови начини за пускане на пазара. Ще споделя с българската публика една история от BMW MINI - знам, че всички ще бъдат развълнувани да направят нещо подобно за собствения си бизнес.

Разкажи ни повече за твоята конференция в София на 29 септември. Какво да очакват хората?

Всеки трябва да бъде готов да отнесе със себе си много идеи и техники, които ще му помогнат да се открои от конкуренцията. Хората могат да очакват един ден, пълен с наблюдения върху маркетинга и обслужването на клиенти, които ще променят тяхното мислене завинаги. О, и ще се забавляват!!!


Можете да запазите билети за събитието тук.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови