ДКЕВР откри нарушения при отчитането на тока от „Енерго-Про”

OFFNews 31 януари 2015 в 15:32 5295 5

Има несъответствия при отчитането и издаването на фактури на абонатите на „Енерго-Про”. Това установи проверката на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР).

Откритите несъответствия са между утвърдените от ДКЕВР Общи условия и тяхното прилагане от страна на дружествата „Енерго-Про Мрежи” АД и „Енерго-Про Продажби” АД, уточни регулаторът.

Обявеният график за отчет на потребената електроенергия в издадените за декември 2014 г. фактури не съвпада с реално извършения от дружеството междинен отчет. Освен това клиентите не са били информирани за промяната на графика, допълват от ДКЕВР.

На дружеството ще бъде връчен Констативен протокол за установените нарушения, посочиха още от Комисията.

ДКЕВР започна проверка на „Енерго-Про” след сигнали на абонати за получени две фактури с един и същи падеж от електроразпределителното дружество.

Оказа се, че две фактури са получили около 67 000 абонати на дружеството.

От „Енерго-Про” обявиха, че двете фактури са издадени, защото по празниците не е имало възможност да се направи отчитане до 31 дни, както е според правилата. Затова се е наложило междинно отчитане.

А причината за това, е двете фактури са с един и същи падеж е това, че дружеството работи със софтуер, който генерира автоматично датата на падежа и тя не може да бъде променена.

От дружеството обявиха, че абонатите, получили две сметки, ще имат на разположение 15 дни след посочения падеж да заплатят сметките, като през това време токът им няма да бъде спиран.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови