Учени потвърдиха наличието на нов вид китове

OFFNews 30 юли 2016 в 17:57 9717 2

Учени потвърдиха, че мистериозен, неназован вид клюномуцунест кит обитава северната част на Тихия океан.

Открили го японски рибари и съобщили за непознатия вид.

Науката все още не му е дала официално название.

"Очевидно е, че този вид е много рядък и ни припомня колко много трябва да учим за океана и дори за някои от най-големите му обитатели", каза Филип Молин, молекулярен биолог в американската Национална агенция на океанските и атмосферни изследвания. Неговият тим разкри съществуването на новия вид миналата седмица чрез публикация в сп. "Marine Mammal Science".

Японски учени открили три черни клюнести кита, които били изхвърлени на северния бряг на Хокайдо през 2013 г. и предположили, че те могат да са представители на нов вид. Морин е и екипът му в Сан Диего решили да проучат въпроса и да потърси екземпляри от същия вид в по-голяма област, да направи генетични тестове, за да провери предположението на японските учени.

В крайна сметка екипът анализирал 178 клюномуцунести кита и установили пет като откритите от японските учени. Японските учени провеждат формалния процес по описването на вида. Това включва даване на латинско наименование, определяне на размерите и начина, по който този вид се различава от останалите.