Кой взе 66 милиона, с които властта нахрани журналистите

03 юли 2013 в 14:54 12754 23

Пари.
Пари.

Вицепремиерът Зинаида Златанова публикува списък на парите, които министерствата са давали на медиите по комуникационните стратегии на оперативните програми на ЕС и Програмата за селските райони. Отчетът е за периода от началото на 2007 г. до 22 май 2013 г., който обхваща втората част на мандата на Тройната коалиция и управлението на ГЕРБ, като най-големите суми са раздавани от кабинета "Борисов".

Раздадените суми на медиите са на стойност 66 милиона лева, разпределени чрез няколко министерства - земеделското, социалното, финансовото, на екологията, на регионалното развитие и на икономиката.

Почти половината от раздадените от държавата европари за реклама са били разпределени чрез министерството на Мирослав Найденов по Програмата за развитие на селските райони - става въпрос за 31 249 986 лева от всички 66 139 878 лева.

За реализирането на комуникационните планове в рамките на този програмен период (2007-2013) са предвидени общо над 80,2 милиона евро. Голяма част от парите (като например тези за реклама във вестници) са минавали през рекламни и PR агенции.

Най-много пари са получили bTV Media Group (над 5,52 млн.) и Нова броудкастинг груп (над 5,8 млн.) - собственик на Нова телевизия. Парите са платени за предоставяне на програмно време, излъчване на реклама и създаване на тематични рубрики по няколко оперативни програми. 

ТВ7 и ВВТ (сега News7) са получили съответно 1,12 млн. лева и 274 000 лева, а Канал 3 - 400 000 лева.

Държавната БНТ е била допълнително "субсидирана" от министерствата, разпределящи парите за комуникационните стратегии, с над 2,3 милиона лева.

Над 1 милион - 1 045 126 лева, са били платени на Българското национално радио по пет от оперативните програми.

7 459 236 лева са платени на радиостанциите. Повече от половината са отишли само в една радиостанция - "Дарик", които са получили общо 4 245 506 лева по всички 6 оперативни програми, в някои от програмите имат повече от един финансирани проекта.

Фирмата "Фокус нунти", която притежава едноименните онлайн информаци0нна агенция и верига радиостанции, е получила общо 1,66 млн. лева за радиорубрики, реклама и консултантски услуги (медиен анализ).

Управляваният от Моника Йосифова "Консорциум за диалог с администрацията" е получил 1 078 833 лева за изразотване на информационна кампания на ОП "Административен капацитет". За популяризирането на програмата са похарчени и още 1 млн. лева, спечелени от 5 други фирми.

960 000 лв. пък е получила "Медиа планинг груп" за популяризиране чрез печатни издания на Програмата за развитие на човешките ресурси.

Компанията "Зенит адвъртайзинг" е спечелила 540 000 лв. за осигуряване на достъпност, публичност и прозрачност на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г. (ОПРР) чрез печатни медии.

"Д енд Д Агенция за проучвания и връзки с обществеността“ АД е взела 364,800 лв. от Програмата за развитие на селските райони, за информационна кампания и изготвяне на материали за печатни медии и консултации на рубрики в електронни медии. Пак по същата програма, добила скандална популярност с "Кристинките на Миро Найденов", други 1,46 млн. лева са отишли за вестникарска реклама чрез агенция "Арчър айдиас"

Пълният списък е публикуван тук.През последните години наблюдатели неведнъж алармираха, че чрез комуникационните стратегии по европрограмите държавата се превръща в един от най-крупните рекламодатели  и най-големият в печатните медии, което е предпоставка за опасна зависимост.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!