Спряха реклама за ваксина за рак на маточната шийка

Вероника Шербанова 22 април 2013 в 15:03 39616 97

Силвия Лулчева
Силвия Лулчева

 

Националният съвет за саморегулация спря рекламата на ваксина за рак на шийката на матката с Юлиян Вергов и Силвия Лулчева, тъй като е „агресивна“ и „манипулативна“.

Срещу рекламната кампания на ваксината Cervarix са подадени четири жалби, в това число от Съвета за електронни медии и отворено писмо от 120 физически лица и две неправителствени организации.

Противниците на рекламната кампания я определят като „агресивна“ и „манипулативна“. Според тях рекламата подвежда, тъй като в нея се казва, че ваксината е напълно ефективна срещу рака на маточната шийка, като не се уточнява, че всъщност тя може да предпази само от част от причинителите на това заболяване.

Рекламата с участието на Юлиян Вергов и Силвия Лулчева внушава вина на родителите и намеква, че ако не ваксинират децата си, ще ги загубят, което е недоказуемо и недопустимо, твърдят жалбоподателите. Те припомнят, че много държави са взели решение да не въвеждат програма за ваксиниране срещу човешки папилома вирус, тъй като отделените средства не отговарят на постигнатия от ваксината резултат.

Рекламните клипове не са насочени специално за детска аудитория, но се излъчват преди 23.00 часа, което на практика означава, че посланията в тях достигат и до децата. Трябва да се има предвид, че те са неопитни и доверчиви и информацията в рекламния клип може да доведе до увреждането на тяхното физическо и психическо развитие, съобщава Националният съвет за саморегулация.

В същото време Етичната комисия обяснява, че е необходимо да се повиши информираността на българите относно рака на шийката на матката и че въвеждането на ваксината Cervarix на българския пазар е съпътствано от широка Национална кампания срещу рака на маточната шийка. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!