Офроуд надпревара в село Юпер

Никола Ончев 21 септември 2012 в 16:43 3502 0

selo_Uper
selo_Uper

Този уикенд започва офроуд надпревара в с. Юпер. Селото се намира в Североизточна България - община Кубрат, област Разград.

Състезанието ще се състои на 22 септември (празника на селото), като ще има и клас АТВ и кросови мотори. Формата ще бъде чист траял.

Началото е в 10:00 часа на 22 септември в село Юпер. Такса за участие няма.

Ето и правилникът, по който ще премине състезанието:

1.Участие:

- Състезанието е между високопроходими автомобили с две оси.

- Състезанието се провежда по затворено трасе с препятствия.

- Право на участие имат всички, с изключение на видимо употребилите алкохол или упойващи вещества.

- Състезателите ще могат да имат и помощник (навигатор), който да ги насочва през терена.

- Всички екипажи задължително трябва да носят каски, а автомобилите да са оборудвани с предпазни колани и пожарогасител.

- Участието на лица под 18 год. става след писменото съгласие на техен родител (настойник).

- Състезателите нямат право да ползват вериги.

2. Начин на оценяване на екипажите:

- Състезанието ще бъде за време. Времето за преминаване на трасето е 15 минути.

- Трасето е разделено на зони. За всяка зона отговаря полеви съдия. Всяка зона може да бъде заобикаляна срещу наказателни точки. Наказателните точки се прибавят към времето на преминаване, като 1 точка е равна на 1 мин.

- По време на преминаването на всяка зона, за всяка грешка съдията начислява наказателни точки.

- При движение по трасето между зоните се наказва само настъпване на лента, събаряне на колче и ползване на асистенция.

- Състезателите могат да ползват лебедки, крикове, пътеки и т.н., но те трябва да са част от оборудването на автомобила т.е. да са преминали стартовата и финалната линия с него.

- Не се допуска внасянето на помощни средства отвън.

- Навигаторът има право да се движи пеша по трасето и да помага на пилота.

- Пилотът и навигаторът трябва да пресекат стартовата и финалната линия седнали вътре в автомобила и със закопчани предпазни колани.

- Класирането на екипажите е по време, с което всеки екипаж е пресякъл финалната линия.

- За всяка наказателна точка се добавя по 1 минута.

- На екипажите се засича контролно време. При просрочване на контролното време полевият съдия изважда автомобила от трасето и всички непреминати зони или започнати, но незавършени, се оценяват, като „заобиколени”.

3. Наказателни точки се добавят за:

- Заобикаляне на зона.

- Ползване на асистиращата машина.

- Съборено колче.

- Настъпване на лента.

- Излизане на автомобила извън трасето с две колела.

4.Ползване на асистенция.

Екипажите могат да ползват асистираща машина, която ще бъде осигурена от организатора. Не се допуска ползване на асистенция от друга машина извън предварително определените.

Забранява се оказване на помощ от публиката. Ако въпреки забраната се ползва такава, екипажът се наказва.

5. Дисквалификация при:

- Излизане на автомобила извън трасето с четири колела едновременно (гумите да излязат изцяло извън лентата).

- Ползване на оборудване внесено отвън.

- Промяна на препятствията чрез използване на земекопни инструменти и рязане на дървета.

- Пресичане на стартовата и финалната линия без навигатора вътре в автомобила, без каски, с незакопчани колани, или с липсващото оборудване, с което автомобила е стартирал.

Дисквалификацията важи само за съответния етап.

- Грубо неспазване на правилата и непристойно поведение - по решение на главния съдия. Дисквалификацията по тази точка може да важи и за цялото състезание в зависимост от решението на главния съдия.

6. Класиране:

- Класирането се извършва по засеченото време след преминаване на трасето, като се прибавят добавените наказателни точки равни на 1 мин. за всяка наказателна точка.

7. Наградният фонд все още е в процес на уточняване.

Много вероятно е състезанието да се проведе в два манша - в двете посоки.

Организационният екип препоръчва участниците да си носят пътеки, а който преминава без помощни средства ще получава бонус в минути.

Ще има и отделно трасе за АТВ и мотори.

За повече информация можете да се свържете с Георги Георгиев - GEMAX.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови