Влаковете на БДЖ - нито безопасни, нито навреме, нито комфортни

След като видях одитните доклади за обществените поръчки, реших да освободя изпълнителния директор и председателя на СД на БДЖ, обяви министър Тодоров

OFFNews 30 юни 2021 в 12:03 3425 1

От началото годината се наблюдава тенденция на закъсняване на влаковете - 4710 влака са закъснели. А пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не са налице.

Това заяви в сутрешния блок на БНТ министърът на транспорта Георги Тодоров.

По думите му хигиената е занижена, дори новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на една система за безопасност и не кореспондират с европейската практика.

"Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинга, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех това решение да освободя изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам не дотам доброто оперативно управление на холдинга", категоричен беше министър Тодоров.

Той уточни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Според него те не се плащат заради липса на финансов ресурс или заради лошо управление на този финансов ресурс.

"Последните години държавата доста направи за "Холдинг БДЖ", покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози, не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото", каза още транспортният министър.

На новото ръководство министърът ще постави задачата да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Според него трябва да има и много по-строга финансова дисциплина, за да може този финансов ресурс да се управлява по най-ефективния начин.

Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга, допълни министърът.

По отношение на пътническите превози основният източник на приходи са билетите. А при товарните превози - цената на услугата, която предлагат към съответните товародатели.

"Пандемията се отрази доста по-тежко по отношение на пътнически превози, защото имаше локдауни, карантини, хората спряха да пътуват масово. При товарните превози тя не се отрази така чувствително", обясни Тодоров.

Той призна, че заплатите не са достатъчно високи, но и поради тези ниски нива на заплащане има отлив на желание за работа в железниците и машинисти предпочитат да работят в "Метрополитен" вместо в БДЖ.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1806

1

Nick Ivanov

01.07 2021 в 07:48

БДЖ е държавна компания, и вината за състоянието й е на държавата! Т.к. това е транспорт на бъдещето, трябва да се инвестира сериозно, погледнете Китай какво прави. Веднага да се уволнят всички корумпирани чиновници там, ако няма кадри, да се наемат от чужбина. Да се върнат парите платени на американците за самолети, които те не могат да доставят навреме, и да се изплатят дълговете на БДЖ. Ще има средства и за нови влакове. Нужна е изцяло нова билинг система, товарните превози да се върнат на държавата, сега я точат частни компании, които не инвестират в мрежата.